رساندن مبانی انقلاب امام حسین(ع) به قاره آفریقا به همت آستان حسینی

موسسه وارث الانبیاء متعلق به بخش فعالیت های عمومی در آستان مقدس امام حسین(ع) به برپایی مجالس عزاداری و همایش های فرهنگی در قاره آفریقا اقدام می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، شیخ«علی القرعاوی» معاون رئیس بخش فعالیت های عمومی در آستان مقدس امام حسین(ع)، گفت:  دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) از سوی شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجعیت عالیقدر شیعیان و متولی شرعی آستان حسینی بر برپایی مراسم عاشورا در مراکز اسلامی قاره آفریقا با پایبندی به پروتکل های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت کرده است.

 

القرعاوی افزود: موسسه وارث الانبیاء(ع) متعلق به بخش فعالیت های عمومی در آستان مقدس امام حسین(ع) در تعدادی از کشورهای آفریقایی به ویژه بورکینافاسو، مالی و اوگاندا به برپایی مجالس عزاداری، همایش های دینی و فرهنگی به منظور احیای میراث اهل بیت(ع) اقدام کرده است.

 

وی ادامه داد: این مراسم ها با رعایت توصیه های مرجعیت عالیقدر دینی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

 

معاون رئیس بخش فعالیت های عمومی در آستان مقدس امام حسین(ع)، گفت: موسسه ها و مراکز اسلامی در تعدادی از کشورهای آفریقایی به طور رسمی ثبت شده اند. موسسه وارث الانبیاء(ع) درآفریقا علاوه بر آموزش دروس دینی، قرآن کریم، فقه اهل بیت(ع)، برای آموزش آکادمیک از مقطع ابتدایی تا دبیرستان فعالیت می کند.

 

وی افزود: مدیریت این فعالیت ها برعهده شعبه فعالیت های آفریقا متعلق به بخش فعالیت های عمومی در آستان مقدس امام حسین(ع) است.

 

گفتنی است، موسسه وارث الانبیاء(ع) در قاره آفریقا هنوز به برپایی مجالس عزاداری در طول ماه محرم و صفر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره اهل بیت(ع) اقدام می کند. این موسسه نقش مهمی در افزایش آگاهی دینی و فرهنگی مردم آفریقا دارد.

کد خبر 971459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha