پرداخت ۷۰ درصدی تسهیلات کرونا در حوزه فرهنگ و هنر فارس

سهرابی گفت: با توجه به استمرار کرونا، تزریقات تسهیلاتی فرهنگ و ارشاد به مرور زمان تداوم می یابد و تاکنون یک هزار و ۹۶ پرونده برای دریافت این تسهیلات در فارس تشکیل شده که حدود ۷۰ درصد آن پرداخت شده است.

«صابر سهرابی»، امروز (دوشنله ۲۴ شهریور) در حاشیه حضور در مرکز «سامد» دولت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: با توجه به خسارت های کرونا به حوزه فرهنگ و هنر، دولت مثل سایر حوزه های اقتصادی از این حوزه نیز حمایت کرده است و تمامی رشته های فرهنگی و هنری شامل تسهیلات کرونا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در استان فارس تا امروز یک هزار و 96 پرونده برای دریافت این تسهیلات تشکیل داده اند که حدود 70 درصد به حوزه فرهنگ و هنر فارس تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی اضافه کرد: مابقی این تسهیلات که 12 میلیارد به استان فارس اختصاص داده شد نیز در حال پرداخت است و تمام پرونده ها به بانک ارجاع شده است.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به وام های در نظر گرفته شده برای سرپا نگه داشتن فعالان حوزه فرهنگ گفت: وام ها 12 درصدی 15 تا 16 میلیون تومانی بدون ضامن به عنوان کمکی برای سرپا نگه داشتن آموزشگاه های آزاد هنری، موسسات فرهنگی هنری، هنرمندان تحت فشار و غیره در فارس پراخت شده است.
 
سهرابی اعلام کرد: تسهیلات دیگری نیز برای رونق اشتغال در قالب وام تبصره 18 بود که 40 طرح در سامان «تحفه» تایید شد و 11 میلیارد تومان تسهیلات در فارس نظر گرفته شد که به بانک «آینده» معرفی شده اند و مشکلات ضمانتی آنها با پیگیری وزارت ارشاد بر طرف شده و به زودی پرداخت خواهد شد.
 
وی ادامه داد: 200 میلیارد دیگر، اخیرا دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد تزریق کرده که از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با سود چهار درصد است که به تازگی ابلاغ شده و به زودی اعلام خواهد شد.
 
سهرابی تاکید کرد: سه ماه بیمه صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران و ... در فارس برای بیش از 2 هزار نفر هنرمندان بیمه شده نیز پرداخت شد که سهم فارس 200میلیون تومان برای سهم بیمه ای بود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به یک کمک بلاعوض به هنرمندان در این ایام گفت: 200 میلیارد دیگر به وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شده که بلاعوض است و برای هنرمندانی که در تنگنای مالی قرار دارند در نظر گرفته شده که به فارس نیزابلاغ و به هنرمندان شناسایی شده در استان ارائه خواهد شد.
 
وی اعلام کرد: با توجه به استمرار کرونا، تزریقات تسهیلاتی فرهنگ و ارشاد به مرور زمان تداوم می یابد و در خصوص مسکن حوزه اصحاب رسانه، پیگیری ها و مذاکراتی با مسکن و شهرسازی انجام شده و شرایط آن به زودی از سوی وزارت فرهنگ و اراشد اعلام می شود که در فارس نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
کد خبر 971585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha