توضیحات معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی درخصوص تعطیلی مدارس

راستگو با اشاره به برخی فشارهای ایجاد شده در فضای مجازی برای تعطیلی مدارس گفت: صحبت های مطرح شده، دقیقا مشابه سخنانی است که در اسفند ماه سال گذشته برای تعطیلی کل شهر به دلیل شیوع بیماری کرونا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیار راستگو» در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه خوشبختانه بدون کمترین مشکلی، بازگشایی مدارس را شاهد بودیم، اظهار داشت: در ستاد ملی کرونا بحث بازگشایی مدارس مطرح شده ومخالفتی از سوی هیچ کدام از اعضا برای بازگشایی مدارس وجود نداشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی فشارهای ایجاد شده در فضای مجازی برای تعطیلی مدارس گفت: صحبت های مطرح شده، دقیقا مشابه سخنانی است که در اسفند ماه سال گذشته برای تعطیلی کل شهر به دلیل شیوع بیماری کرونا مطرح شد اما زمان پایان بیماری کرونا مشخص نبوده و نمی توان به دلیل این بیماری، کل جامعه و بخش های مختلف آن از جمله جاده های ارتباطی، مغازه ها، کارخانه ها و مدارس را تعطیل کرد.

راستگو ادامه داد: معلوم نیست واکسن قطعی این بیماری چه زمانی کشف شده و به چه میزانی تاثیرگذار خواهد بود، به همین دلیل نمی توان زمان پایان آن را به صورت دقیق پیش بینی کرد و تا آن زمان نیز نمی توانیم امور جامعه را تعطیل کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی گفت: پیش بینی می شد شهریور شاهد اوج گرفتن این بیماری باشیم اما با رعایت بیشتر پروتکل ها از سوی مردم، روند ایجاد شده بهتر از پیش بینی ها پیش رفت.

وی با بیان اینکه قطعا در مدارس به اندازه بسیاری از اماکن دیگر تجمع نخواهد بود، گفت: فقط باید شاهد اقدامات آموزش و پرورش در ایجاد شرایط مناسب در مدارس باشیم که خوشبختانه تاکنون این امر به وقوع پیوسته است.

راستگو از خانواده ها خواست، آموزش و پرورش را در ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری کلاس های آموزشی یاری کرده و توصیه های بهداشتی را به فرزندان خود گوشزد کنند.

کد خبر 971619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha