تجهیز ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دره شهر به سیستم آبیاری نوین

اقدسی با بیان اینکه تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین نقش مهمی در راستای توسعه بخش کشاورزی در استان دارد، گفت: ۱۰۰ هکتاردیگر از اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری علاوه کاهش مصرف آب در فصل تولید، کاهش هزینه ها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی را نیز به دنبال دارد.

 

«محمدعلی اقدسی»  تصریح کرد: با تامین اعتبار مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی مقدار یکصد هکتار از اراضی روستاهای بخش مرکزی دره شهر به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شود.

 

وی با بیان اینکه منابع اعتباری این میزان اراضی کشاورزی مجهز شده به سیستم های نوین آبیاری از سال ۹۴ تا کنون تامین شده است، گفت: این میزان زمین کشاورزی به صورت کاملا رایگان به شبکه‌های آبیاری تحت فشار شهرستان دره شهر اضافه و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: هر تعداد متقاضی برای اجرای روش های نوین آبیاری در سطح استان داشته باشیم به شرط داشتن حق آبه و مجوز برداشت، زمین های کشاورزی این متقاضیان به صورت کاملا رایگان به شبکه‌های آبیاری تحت فشار تجهیز می‌شوند.

 

اقدسی یادآور شد: تاکنون بیش ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر به شبکه های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد:  پیش بینی می شود تا پایان سال  ۱۴۰۰ تمامی اراضی کشاورزی این شهرستان به شبکه‌های آبیاری تحت فشار تجهیز شود.

کد خبر 971621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha