ایجاد گرمخانه و ارائه غذای گرم برای معتادان متجاهر راهکار مناسبی نیست

امیری گفت: ایجاد گرمخانه توسط شهرداری و ارائه غذای گرم توسط خیران در بافت تاریخی شیراز راهکار مناسبی برای معتادان متجاهر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (دوشنبه 24 شهریور) در نشست بررسی مسائل بافت تاریخی شیراز در فرمانداری گفت: بافت تاریخی شهر شیراز که مزین به مجاورت با حرمین مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاء الدین حسین (ع) است به عنوان هویت شیراز باید مورد هماهنگی بین بخشی قرار بگیرد.

فرماندار شیراز افزود: نقش شورایاران نیز برای پیگیری این موضوع و همکاری با معاونت سیاسی اجتماعی و عمرانی نیز مهم است و شهرداران 2 منطقه مرتبط در این حوزه باید پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به روند در نظر گرفته شده برای معتادان متجاهر در بافت تاریخی شیراز گفت: ایجاد گرمخانه توسط شهرداری و ارائه غذای گرم توسط خیران، راهکار مناسبی در این زمینه نیست.

فرماندار شیراز ادامه داد: اسکان و اطعام معتادان متجاهر و افراد بی خانمان در محدوده بافت تاریخی، چهره این بافت را مخدوش می کند و به جای استقرار معتادان در کنار حرمین مطهر (ع) باید به ارائه خدمات مشاوره ای توسط متولیان این حوزه پرداخته شود.

وی تاکید کرد: تامین خانه و غذا برای معتادان باید متوقف شود و فرمانداری شیراز نماینده ای بجز «خانه محله» در محلات شیراز ندارد که دولت احداث کرده و در اختیار دستگاه های مسئول در مناطق می گذارد.

امیری تصریح کرد: تشکل ها از ما طی شرایطی مجوز می گیرند اما نماینده ما نیستند و به عنوان موسسه مردم نهاد کار می کنند و ما بر آنها نظارت می کنیم.

کد خبر 971680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha