عملکرد ما درباره الگوی مصرف انرژی قابل قبول نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان مصرف انرژی گفت: ما از جمله کشورهای مصرف کننده بالای انرژی هستیم. لذا عملکرد ما درباره الگوی مصرف انرژی قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،محمدباقر قالیباف پس از سخنان وزیر نفت در جلسه علنی امروزسه شنبه(25شهریور)مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز ما با توجه به اقدامات دشمن که باعث تحریم و فشار بر کشور شده در موضوع نفت آنچه مشخص و روشن است نمی توانیم با هدفگذاری ها و برنامه های گذشته پیش برویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همه ما در دولت و مجلس و در پژوهشگاه ها و حوزه صنعت باید بپذیریم که تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و رویکرد و روش و ابزار و تجهیزات فنی را با رویکرد که امروز اتخاذ می شود انجام دهیم و این توان در مجموعه وزارت نفت است  وبخش صنعت و تکنولوژی و نفت این گار را انجام می دهیم و این کار شدنی است و گام های خوبی هم در این مسیر برداشته شده است و اگر چه در برخی حوزه ها عقب ماندگی داریم و اما پیشرفت هایی داریم که به توان فنی کشور در این باره افتخار می کنیم که حدود 14 میلیون تن فرآورده داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر این باور در مجوعه مدیران و تصمیم گیران باشد،  موفق خواهیم شد در حوزه بروس انرژی باید پاسخ دهیم چرا این حوزه آنگونه که باید وشاید رونق نگرفته است این همان تغییر رویکردهاست که باید روی دهد.

رةيس مجلس شوراي اسلامي  با انتقاد از میزان مصرف انرژی گفت: ما از جمله کشورهای مصرف کننده بالای انرژی هستیم. لذا عملکرد ما درباره الگوی مصرف انرژی قابل قبول نیست

وی با اشاره به حضور وزیر نفت در مجلس و برگزاری جلسات مختلفی با نمایندگان مجلس گفت: اینکه امروز جلسه منطقی و قابل بحث بود دلیل آن این است که وزیر نفت و همکارانش بسیاری از موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان را پذیرفته اند. این مسیر ادامه پیدا کند تا وزارت نفت با کمیسیون انرژی و مرکز پژوهش ها بحث های مطرح شده را نهایی کنند. این کار در دو یا سه هفته پیش رو قابل انجام است. مطمئنم می توانیم مشکلات را در سال پایانی دولت حل کنیم.

قالبياف  با اشاره به مشکل گاز مایع، خاطر نشان کرد: تصمیم بر این شده که برای تامین گاز مایع افراد در سایت ثبت نام کنند. حال اینکه این افراد در روستاهای دوردست گاز را به زحمت بر روی کول خود می گذارند. پس دیگر امکان ثبت نام در سایت و گرفتن سهمیه ندارد. درست است تعداد آنها محدود است اما جزو شریف ترین و مستضعف ترین مردم هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. بحث دیگر هم مربوط به تامین سوخت کشاورزان است. کشاورزان از این وضعیت رنج می برند. ان شاء الله مجلس و دولت در کنار انجام کارهای بزرگ به این دو قشر هم توجه کنند./

کد خبر 971907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha