در زمینه معرفی کتب جذاب دفاع مقدسی به نسل جوان کوتاهی کرده ایم

فاطمه جوادی گفت: متأسفانه ما در زمینه معرفی کتب جذاب و خواندنی با موضوع دفاع مقدس به نسل امروز کوتاهی کرده ایم.

«فاطمه جوادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در حال نگارش رمانی با عنوان "آسمان هفتم" درباره زندگی شهید علی اکبر نظری ثابت است، اظهار داشت: این شهید والامقام از جمله شهدای اطلاعات عملیات قم است که سال 63 به شهادت رسید و این کتاب در واقع یک جلد از مجموعه پنج جلدی درباره شهداست که امیدوارم بتواند پس از انتشار به خوبی با نسل جوان ارتباط برقرار کند.

 

نویسنده جوان قمی با اشاره به اهمیت و لزوم پرداختن به حوزه دفاع مقدس از طریق ابزار هنر و رسانه و به خصوص ادبیات و داستان گفت: واقعیت آن است که مسأله دفاع مقدس مساله ای است که در تاریخ ایران به جزیی جداناپذیر از هویت جامعه ما تبدیل شده و لذا به فراموشی سپرده نمی شود، چه آن که مربوط به مقطعی می شود که با وجود سختی ها و مرارت های بسیار، یک دوره درخشان از حیث حماسی و دفاع از دین و کشور به شمار می رود.

 

وی افزود: به همین خاطر است می بینیم هنوز هم که آثار خوبی درباره دفاع مقدس با قلم روان نوشته می شود، مخاطبان جدی دارد و نسل جدید نیز به طور نسبی به آن رغبت نشان می دهد.

 

این نویسنده جوان همچنین بیان داشت: برای شخص خودم آثار نویسندگان خوبی همچون حبیب احمدزاده یا کارهای آقایان قیصری و شاکری جذاب و خواندنی است ، با این حال معتقدم که نسل فعلی به جهت بحث ذائقه سازی بیشتر تمایل به محصولاتی از قبیل فیلم و سریال دارد تا کتاب و رمان.

 

وی اضافه کرد: البته ناگفته نماند که در سال های اخیر، کمتر رمان دفاع مقدسی نوشته شده و آن هایی هم که نوشته شده اند، بعضاً چندان قوی نیستند که با مخاطب عام ارتباط لازم را برقرار کنند، ضمن آن که همان طور که عرض شد نسل جدید نه فقط در عرصه دفاع مقدس بلکه در همه عرصه ها به سمت رسانه های دیداری و نیز فضای مجازی گرایش پیدا کرده و لذا کمتر به سمت کتاب و رمان میل و اشتیاق دارد.

 

جوادی ابراز داشت: البته در این باره شاید کم کاری ما در عدم معرفی کتب جذاب و خواندنی به نسل جدید نیز بی تأثیر نباشد ، چه آن که اگر کتاب های خوب و خوش قلم در حوزه دفاع مقدس را به این نسل معرفی می کردیم، رغبت و اشتیاق به آن ها بیشتر هم می شد.

 

وی افزود: معرفی کتاب ها در یادمان های دفاع مقدس و در جریان روایتگری ، همچنین برگزاری پویش های کتاب خوانی از جمله پیشنهاداتی است که به رونق مطالعه در این فضا کمک شایان توجهی می کند.

کد خبر 971950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha