بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به متقاضیان آستارا پرداخت شد

قاضی پور گفت: ۵۰ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال تسهیلات حمایتی به ۶۴۱ متقاضی آسیب دیده از کرونا در شهرستان آستارا پرداخت شد.

«شهلا قاضی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا، اظهارکرد: بازرسی مکرر از کارگاه های حوزه عملکردی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر آستارا افزود: کارفرمایان در راستای پیشگیری از کرونا، مکلف هستند وسایل ضدعفونی و اقلام بهداشتی کارگاه های خود را تامین کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی کارگاه ها و بیکاری کارگران، از اسفند سال گذشته تا خردادماه سال جاری یک هزار و ۷۱۳ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که یک هزار و ۳۱۳ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

 

قاضی پور از پرداخت ۵۰ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال تسهیلات حمایتی به ۶۴۱ متقاضی حقیقی و حقوقی آسیب دیده از کرونا در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: این تسهیلات با سود ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر آستارا تصریح کرد: واحدهایی که وام دریافت کردند ۷۰۴ نفر اشتغالزایی داشتند و هر فرد کارفرما جهت حفظ اشتغال موجود در ازای هر کارگر بیمه شده، ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان تسهیلات دریافتی مربوط به مشاغل فعال در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

 

قاضی پور با بیان اینکه ۱۴ رسته شغلی مشمول دریافت تسهیلات هستند، گفت: بنگاه ‌های آسیب دیده از کرونا که تسهیلات حمایتی دریافت کردند رستوارن، طباخی، قهوه‌ خانه، اغذیه فروشی، تالار پذیرایی، تولید و عرضه پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه، سالن زیبایی، گرمابه، مرغداری ها، مهدکودک ها و رانندگان تاکسی ها را شامل می شود.

کد خبر 971961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha