وجود  ۱۰هزار واحد تولیدی راکد در کشور

صالحی نیا بابیان اینکه درمجموع ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد در کشور شناسایی‌شده است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷۰ واحد احیاشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محسن صالحی‌نیا» در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۴۴ هزار واحد توليدي در ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی سطح کشور وجود دارد که در این واحدها ۹۰۰ هزار نفر اشتغال دارند.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۲۱ درصد این واحدها دچار رکود بوده یا با ظرفیت کم درحال فعالیت هستند اضافه کرد: درصدد هستیم تا پایان سال جاري یک ‌هزار و ۵۰۰ واحد راكد را فعال کنیم که تا کنون ۶۷۰ واحد فعال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اين تعداد واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط کشور با مشکلات مختلف، از جمله نقدینگی، تأمین مواد اولیه و صادرات مواجه هستند اظهارداشت: با برگزاری نشست‌هاي ملي و استاني ستاد تسهيل و رفع موانع تولید، بخشی از مشکلات تولید کنندگان برطرف و مدیریت شده است.

 

صالحی نیا سهم استان سمنان را برای احیا واحدهای تولیدی در این برنامه را ۳۰ واحد اعلام کردوافزود: تاکنون ۱۳ واحد تولیدی در این منطقه احیاشده است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: احصاء نیازها و مشکلات واحدهای تولیدی و ظرفیت‌های موجود در سطح استان از دیگر اهداف بازدید از این واحدهای تولیدی است.

 

وی بابیان اینکه توسعه دانش فنی در برخی واحدهای تولیدی سمنان انجام‌شده اضافه کرد: حمایت از واحدهای تولیدی در بازار صادراتی و بازارهای داخلی که باید محصولات آن‌ها عرضه شود و تأمین مواد اولیه از برخی معادن نیز در دستور کار است.

 

صالحی نیا گفت: تأمین آب و برق برای رفع مشکلات زیرساختی این واحدهای تولیدی پیگیری می‌شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حمایت از واحدهای تولید و صنعتی با هدف رونق تولید و توسعه اقتصادی را ضروری دانست وافزود: بنگاه‌های صنعتی کشور نیازمند تامین بازارهای صادراتی و نیز مصرف داخل هستند که ضرورت دارد برنامه‌ها با توجه به این مسائل اجرا شود.

 

وی یادآور شد: واردات کالاهای مشابه ساخت داخل یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی کشور بود که امروز، این معضل برطرف شد و این پیام خوبی برای فعالان حوزه صنعت و تجارت است.

کد خبر 972041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha