برخورد قانونی با متجاوزین به حریم رودخانه ها انجام می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: با متجاوزین به حریم رودخانه ها برخورد قانونی می شود که در این زمینه درباره رودخانه سیرچ دستور قضایی صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی رشیدی سه شنبه (25 شهریور) در جلسه مدیریت بحران استان گفت: امسال با توجه به بارندگی های مناسب بیش از یک میلیارد مترمکعب ورودی سیلاب ها به داخل سدهای استان بود که قبل از هر سامانه بارشی متناسب با میزان بارندگی که پیش بینی می کردیم، حجم سدها را کاهش دادیم که در چندین نوبت این اتفاق افتاد و خوشبختانه با این اقدامات هیچگونه بحرانی نداشتیم و حوادثی که رخ داد در رودخانه های فصلی و مسیل ها بود و از رودخانه های اصلی بحرانی نداشتیم زیرا به موقع مدیریت شدند.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان بیان کرد: برای جلوگیری از دخل و تصرف در رودخانه ها و تغییرات طبیعی و غیرطبیعی در مسیر رودخانه ها و ساخت و سازهایی که در مسیر رودخانه ها هستند، مطالعات تعیین حد بستر تا سال گذشته به طول 352 کیلومتر انجام و در سال جاری 139 کیلومتر این کار انجام و اعلام عمومی شده است.

 

 

وی ادامه داد: در سال جاری مطالعات بستر و حریم هزار و 813 کیلومتر از رودخانه های استان با پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصد در حال انجام است که سعی می شود تا پایان سال به نقطه قابل قبولی برسد و اعتبارات 820 کیلومتر از محل اعتبارات ملی متمرکز و 500 کیلومتر از محل اعتبارات استانی است و جای تشکر دارد که اعتبارات رودخانه های استان امسال به دوبرابر افزایش یافته است.

 

 

رشیدی اظهار داشت: در برخورد قانونی با متجاوزین حریم رودخانه ها از جمله رودخانه سیرچ کامل شناسایی و احکام قضایی صادر شده و امسال دو رودخانه در شهربابک و منوجان داریم که  امیدواریم صفر تا صد این دو رودخانه و آزادسازی در حریم این دو را هم کامل انجام دهیم.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تصرفات حریم رودخانه ها شناسایی شده در سال گذشته 230 مورد و سال جاری 34 مورد بوده است و تاکنون 264 کیلومتر در مدت یکسال تصرفات حریم بستر رودخانه ها شناسایی شده است.

کد خبر 972106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha