سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) آغاز شد

آیین آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) با حضور دانش پژوهان این مرکز و همراه با سخنرانی آیت الله فاضل‌لنکرانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیین آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) با حضور جمع زیادی از دانش پژوهان این مرکز و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی، عصر امروز (سه شنبه ۲۵ شهریور) در سالن نماز خانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

 

آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید براین که باید درس های تفسیر و مراکز تخصصی قرآنی نشان روشن تحول در حوزه هستند، گفت: قرآن اساس انقلاب و پایه محور مقاومت و جهاد است.

 

وی تأکید کرد: قطعا با این گرفتاری بیماری کرونا اجر آقایان و فضلا و همه دانش پژوهان علوم دینی مضاعف خواهد شد و در این مسأله تردیدی وجود دارد و امیدواریم یک سال بسیار پرنتیجه و پرثمری را در مقدرات علمی را رقم بزنید.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: امروز دنیای کفر در مجلات و فیلم های خودشان چگونه به جنگ قرآن آمده اند چون دیده اند این کتاب اساس انقلاب اسلامی ایران است، دیده اند این کتاب پایه محور مقاومت است، این کتاب پایه همه مجاهدانی است که برای اسلام در هر نقطه ای جهاد می‌ کنند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدحسین عظیمی» رئیس مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) در این مراسم با بیان این که فضای تعلیم و تعلم قرآن و تفسیر در حوزه های علمیه فراهم شده است، گفت: امروز اساتید مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) بهترین اساتید قرآنی حوزه های تشیع هستند.

 

حجت الاسلام «سید محمدمهدی حسینی» استاد حوزه و دانشگاه مدیر اجرایی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) در این نشست با بیان این که نعمت های این دنیا فقط اسکناس و پول و مادیات نیست، گفت: بلکه نعمت اصلی قرآن است که در سایه آن تقوا و ایمان و عمل صالح به وجود می آید.

 

همچنین در بخش پایانی این مراسم، حجت الاسلام سید قاسم حسینی‌خراسانی معاون پژوهش مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به ابعاد پژوهشی این مرکز تصریح کرد: برنامه آموزشی حضوری در مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) یک روز در هفته است و دانش پژوهان در بقیه روزهای هفته مکلف به انجام فعالیت های پژوهشی هستند.

 

لازم به توضیح است؛ مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار یکی از مدارس تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در استان قم بوده که تحت اشراف مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) فعالیت می‌کند؛ 10 سال پیش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی آغاز به کار کرد، در این مدرسه رشته تفسیر و علوم قرآنی طی یک دوره چهار ساله توسط طلاب گذرانده می شود که در سطح دو و سه برگزار می شود.

 

بسیاری از فارغ التحصیلان مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) در دانشگاه ها و حوزه علمیه قم مشغول تدریس علوم قرآنی هستند و تا کنون حدود 40 نشست علمی در بخش فوق برنامه  برگزار کرده است.

کد خبر 972200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha