برگزاری ۳۴ برنامه کلان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط ارتش فارس

امیر رضایی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس ۳۴ برنامه کلان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار دارد که از این تعداد ۱۰ برنامه به ‌صورت شاخص و ویژه اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، امیر «ابوالقاسم رضایی» در یک کنفرانس خبری با تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس ۳۴ برنامه کلان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار دارد که از این تعداد ۱۰ برنامه به ‌صورت شاخص و ویژه اجرا می‌شوند.

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: این برنامه‌ها  از ۳ خرداد آغاز شده و در دهه آخر شهریور، شانزدهمین هفته خود را پشت سر می گذارد.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع كرونا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سال جاری برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت ویژه و متفاوتی در دستور کار قرار گرفته است و به همین دلیل رژه ارتش در ۳۱ شهریور که به‌میزبانی ارتش بود به دلیل شرایط كرونا در سال جاری برگزار نخواهد شد و با ویژه برنامه های دیگری یاد و خاطره دفاع مقدس را زنده نگه می داریم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد در عنوان کرد: همچون گذشته، برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور به صورت رسمی آغاز خواهد شد و همزمان با سراسر كشور، مراسم پاسداشت این ایام با سخنرانی رهبر معظم انقلاب به ‌صورت ویدئو كنفرانس خواهد بود که این برنامه در در باغ موزه دفاع مقدس استان فارس پخش خواهد شد.

امیر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در استان فارس بیان کرد: به‌همت ارتش، سه نمایشگاه  بزرگ در هفته دفاع مقدس در شیراز برپا می شود.

وی ادامه داد: یك نمایشگاه دستاوردهای ارتش در باغ موزه دفاع مقدس را به نمایش گذاشته، نمایشگاه دوم در پایگاه نیروی هوایی با نمایش تجهیزات جنگی ارتش رونمایی خواهد شد و نمایشگاه سوم نیز در باغ «عفیف‌آباد» است.

امیر رضایی تاکید کرد: البته نمایشگاه باغ «عفیف آباد» به صورت دائمی و در تمامی طول سال برپا است که به مناسبت چهلمین سالگرد  دفاع مقدس، تجهیز آن را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

این فرمانده ارشد ارتش با اشاره به رعایت کامل نکات بهداشتی در برگزاری مراسم و نمایشگاه ها گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع كرونا در جامعه، بازدید از این نمایشگاه‌ها به‌صورت محدود خواهد بود و تنها با حضور برخی از مسئولان، نخبگان و مسئولان سازمان‌ها و نهادها برگزار می شود و بسترهایی مهیا شده که اقشار مختلف جامعه در بستر فضای مجازی بتوانند از آنها دیدن کنند.

وی با اشاره به برپایی رزمایش های همدلی و كمك‌های مومنانه توسط كاركنان ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس بیان کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه ها و دیگر ویژه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مراسمی به منظور تجلیل از پنج هزار نفر از پیشكسوتان دفاع مقدس ارتش، خانواده شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات تیراندازی در میان یگان‌های مختلف، مسابقات همدلی مدیران، مسابقات تیراندازی مدیران ارشد استان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سركشی از خانواده معزز شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت ، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان‌ها است که توسط فرماندهان ارتش در هفته دفاع مقدس انجام می شود.

وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه هایی با رسانه ملی فارس به منظور تولید محتوای فاخر و شناسایی اسطوره های دفاع مقدس خبر داد و گفت: ساخت سریال «شهید دوران» و مستند زندگی‌نامه «امیرسیاری» با همکاری صدا و سیمای مركز فارس در هفته دفاع مقدس انجام می پذیرد.

امیر رضایی افزود: همچنین در این هفته، برنامه هایی نظیر دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی در قالب رقابت های مقاله‌نویسی، عکس، داستان‌نویسی، شعر، معرفی چهره‌های برتر و مصاحبه با فرزندان کارکنان در زمینه‌های علمی، رویدادهای ورزشی و هنری، برنامه پیاده‌روی خانوداگی در هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی، برپایی نمایشگاه عكس مردم‌یاری ارتش در حوادثی كه در سال‌های اخیر رخ داد، برپایی مسابقات ورزشی و ... برگزار خواهد شد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد از عزم جدی ارتش برای پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: خوشبختانه به دنبال رعایت کامل موازین بهداشتی و پیشگیری در سطح یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس آمار ابتلا بسیار کم بوده و هیچ مرگ و میری به دلیل ابتلا به كرونا نداشته ایم که شاید دلیل آن به رعایت نخستین دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع كرونا در مجموعه ارتش باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا بسیاری از برنامه‌های جمعی یگان‌های نظامی ارتش، نظیر مراسم های صبحگاه، اقامه نماز جماعت و ورزش‌ که همواره تاکید زیادی برای برپایی آن داشتیم با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تعطیل شده است.

امیر رضایی اضافه کرد: از دیگر برنامه های ارتش در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، رزمایش گسترده ای برای اولین بار در شیراز در منطقه دارنگون  همزمان با سالروز عملیات «ثامن‌الائمه» در روز ۵ مهر برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین یكی دیگر از برنامه‌های ما در ایام هفته دفاع مقدس تجلیل از مدافعان سلامت و جامعه پزشكی است که در خط مقدم مبارزه با بیماری ایستاده اند که این برنامه با حضور فرماندهان و مسئولان و همراهی گروه رزم‌نوازان ارتش در مقابل بیمارستان‌هایی كه در امر درمان بیماران كرونا پیشگام بودند، برگزار خواهد شد و در حاشیه آن ارتش مراتب سپاسگزاری خود را به جامعه درمان با اهدای گل اعلام خواهد کرد.

کد خبر 972205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha