نقد دستگاه های اجرایی نباید همراه با مطالبه گری شخصی باشد 

حسین سلامی گفت: خبرنگاران نباید با توجه به مطالبه گری شخصی و انتقام جویی، دستگاه های اجرایی را نقد کنند بلکه باید نقدی منصفانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان با دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت در محل دادگستری جیرفت برگزار شد.

«حسین سلامی» در این نشست، با اشاره به نقش رسانه ها، گفت: انعکاس واقعیت ها و تشریح اتفاقات جامعه وظیفه اصلی رسانه ها است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت با بیان این مطلب که رسانه ها باید نواقص دستگاه های اجرایی را بیان کنند، اظهار کرد: خبرنگاران نباید با توجه به مطالبه گری شخصی و انتقام جویی دستگاه های اجرایی را نقد کنند بلکه باید نقدی منصفانه داشته باشند.

وی با اشاره به درخواست راه اندازی دادگاه ویژه مطبوعات در این منطقه، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی دادگاه ویژه مطبوعات و شورای حل اختلاف مطبوعات در این منطقه تلاش کردیم اما به دلیل یک سری محدودیت های قانونی، تاکنون این امر محقق نشده است.

سلامی با بیان این که مطالبه گری، حساسيت و پیگیری حقوق اجتماعی از سوی رسانه ها برای منافع ملی، توسعه و در نتيجه پالايش جامعه است، تصریح کرد: مطالبه گری ویژگی و نياز امروز جامعه است زیرا این مهم موجب توسعه، آبادانی و ريشه كنی فقر و محروميت در جامعه می شود.

این مقام قضایی با تاکید بر این که امروز رسانه‌ها می‌توانند عناصر اصلی در مطالبه‌گری و ترویج فرهنگ مطالبه بین مردم باشند، افزود: واقعیت این است که خبرنگار مطالبه‌گر، خواسته‌ها و نیازهای جامعه را بیان کرده و حلقه واسط میان ملت و دولت و بلعکس محسوب می شود.

وی بیان کرد: بدون حضور رسانه‌ها، هیچ کدام از اقشار جامعه نمی‌توانند آن چنان که باید صدای خود را به گوش مسئولین برسانند و مسئولین نیز در رساندن اخبار خود به مردم، باز می‌مانند و می توان گفت؛ که در این صورت جامعه عقب ‌می ماند.

سلامی عنوان کرد: مطالبه‌گری به عنوان مهمترین مقوله و رسالت رسانه‌ها با هدف تحریک و تشویق کسانی صورت می‌گیرد که مسئولیتی در زمینه‌ای بر عهده دارند تا مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت در خاتمه با اشاره به درخواست مسدود شدن پیج های بدون مجوز در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: پیج های بدون مجوز که مطالبی با محتوای مجرمانه منتشر می کنند مسدود شده و از دستور کار خارج می شوند.

کد خبر 972260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha