انتخاب شهردار هفته آینده/ فشار دستگاه ها و نهادهای مختلف بر شورا فاش شد

در جلسه شورای شهر رشت بر انتخاب شهردار جدید با سابقه مدیریتی قدرتمند تاکید شد و یکی از اعضا از تحت فشار قراردادن شورا برای انتخاب افراد تحمیلی از سوی دستگاه ها و نهادها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در حالی که قرار بود در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر رشت که شامگاه چهارشنبه(۲۶ شهریور) برگزار شد، شهردار جدید رشت انتخاب شود اما این جلسه بدون نتیجه باقی ماند.


در جلسه گذشته شورا ( دوشنبه، ۲۴ شهریور) ناصر حاج‌محمدی پس از یک سال و چهار ماه تصدی بر شهرداری با رای اکثریت اعضا برکنار شد و «ناصر عطایی» سرپرستی شهرداری را تا انتخاب شهردار جدید بر عهده گرفت.



در جلسه امشب، در حالی که رییس شورا بر انتخاب فردی قدرتمند به عنوان شهردار تاکید کرد گفت: مطمئنا شهروندان از شورا انتظار دارند که فردی با تجربه موفق اجرایی را برای تصدی بر شهرداری انتخاب کند.

 


️«احمد رمضانپور نرگسی» افزود: با توجه به اینکه به لحاظ زمانی، فرصت کافی برای انتخاب شهردار رشت در اختیار داریم زیرا سرپرست از لحاظ قانون سه ماه می تواند مسئولیت شهرداری را بر عهده گیرد و از سوی دیگر، گزینه‌های خوبی برای این جایگاه مطرح هستند، جلسه انتخاب شهردار رشت را به‌ روز دوشنبه هفته آینده موکول می‌کنیم.

 


با این همه،«بهراد ذاکری» که از منتقدان جدی و از بانیان اصلی طرح سوال و استیضاح شهردار سابق بود در این جلسه با انتقاد از فشار برخی دستگاه ها و نهادها برای تحمیل افراد موردنظر خود به شورای شهر جهت تصدی بر شهرداری اظهارکرد: از این افراد و دستگاه ها می خواهم که پای خود را از گردن شهری که در حال خفه شدن است، بردارند.

 


عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: رشت به واسطه مشکلات متعدد در وضعیت نامناسبی قرار دارد و انتظار ما این است که دستگاه ها و افراد از تحت فشار قراردادن اعضا برای انتخاب افراد تحمیلی دست بردارند که در غیر اینصورت حتی به قیمت استعفایم، حقایقی را برای مردم فاش می کنم.

 


بدین ترتیب جلسه امشب شورای شهر رشت بدون انتخاب شهردار پایان یافت تا در روز دوشنبه هفته آینده این مهم پیگیری شود.

کد خبر 972604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha