ایجاد شورایی در خوزستان برای استفاده از سند توسعه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ایجاد شورایی در استان خوزستان برای استفاده از سند توسعه خبر داد و گفت: این شورا برای اولین در کشور با ریاست استاندار و دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «ارسلان غمگین» امروز (پنج‌شنبه ۲۷ شهریور) در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان اندیمشک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: باید همواره دفاع شهدا در دوران دفاع مقدس را به یاد داشته باشیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: طبق قانون باید به سمتی برویم که تعاونی‌ها ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تامین کنند اما تاکنون این اتفاق به خوبی صورت نگرفته است علی‌رغم اینکه تعاونی‌های بسیار خوب و قدرتمندی در سطح کشور داریم.

 

وی با بیان اینکه سند توسعه در سال ۹۲ تنظیم شده و تکلیف تمام وزارتخانه‌ها را جهت خدمت‌رسانی به بخش تعاون روشن کرده است اذعان داشت: این سند بسیار سند خوبی است و خیلی دقیق تکلیف را روشن می‌کند که به صورت موردی از آن در سطح کشور استفاده شده است.

 

غمگین تصریح کرد: با همکاری همکاران، کارشناسان و معاون حوزه تعاون پس از تعداد جلسات زیادی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که نیاز است یک شورایی را ایجاد کنیم تا بتواند سند توسعه را مورد استفاده قرار دهد.

 

وی با اشاره به ایجاد این شورا برای اولین در کشور با ریاست استاندار و دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از این اداره کل، دستور داد تا این شورا به صورت آزمایشی در سطح کشور راه‌اندازی شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به بیان نقش و اهمیت این شورا پرداخت و بیان کرد: با وجود این شورا، خدمات ما به تعاونی‌ها و برنامه‌های آنها به نحو بهتری پیش می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه هدف ما گسترش تعاونی‌های سطح استان خوزستان و حل مشکلات آنها است ادامه داد: در این زمینه پنج اداره خیلی مهم به ویژه اداره نظارت وجود دارد که آن را تقویت کرده‌ایم.

 

غمگین اضافه کرد: در شهرستان اندیمشک بررسی بیش از ۱۷ تعاونی و نظارت بر روی بیش از ۶۸ شرکت صورت گرفته است تا خروجی آن بتواند مشکلات تعاونی‌ها را برطرف کند.

 

وی رفع موانع مجوزها را یکی از مهم‌ترین موضوعات جهش تولید برشمرد و یاد آور شد: یک شرکتی که قصد گرفتن مجوز دارد باید ۲۷ مورد مجوز بگیرد که این باعث منصرف شدن برخی افراد می‌شود.

 

سخنرانی فرماندار اندیمشک، ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک توسط رئیس این اداره و تجلیل و تقدیر از تعاونی‌های برتر این شهرستان از دیگر بخش‌های این آئین بودند.

 

کد خبر 972763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha