گرامیداشت هفته دفاع مقدس از پرپایی نمایشگاه عکس تا برگزاری مسابقه کتابخوانی

پاکبین با تشریح برنامه‌های حوزه هنری مازندران ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا فعالیت هایی همانند مسابقه کتابخوانی، رونمایی از فیلم کوتاه، اجرای نمایش خیابانی و... به صورت مجازی و حضوری اجرا می شود.

«علیرضا پاکبین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، در آستانه هفته دفاع مقدس به تشریح جزییات برنامه‌های ویژه چهل سالگی دفاع مقدس در حوزه هنری مازندران پرداخت و بیان کرد: در طول هفته دفاع مقدس 25عنوان برنامه از جمله برپایی نمایشگاه عکس شهدای غواص در محل پارک موزه دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان مازندران گفت: تلاش داریم در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس با توجه به کرونا و محدودیت برگزاری برنامه های فرهنگی هنری که به تجمع مردمی ختم شود، بهترین برنامه‌ها را برای بزرگداشت هشت سال ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان و جانبازان استان تهیه و تدارک ببنیم.

 

وی اعلام کرد: همزمان با ۳۱ شهریور حضور بر سر مزار شهدای گمنام در محل پارک موزه دفاع مقدس همراه با جمعی از هنرمندان و اجرای برنامه شعرخوانی و سخنرانی را خواهیم داشت، در ادامه این هفته نیز نمایشگاه آثار تجسمی در سالن انتظار ایستگاه قطار ساری برپا خواهد شد.

 

پاکبین افزود: تجلیل از ۴۰ مادر شهید از شهدای دفاع مقدس، دفاع ازحرم و مدافع سلامت، برپایی نمایشگاه محیطی در محیط شهری، برپایی نمایشگاه آثار گرافیک هنرمندان در فضای مجازی و همکاری با خبرگزاری‌های استان و برپایی نمایشگاه مجازی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در این هفته است.

 

وی یادآور شد: تولید و انتشار کلیپ شعرخوانی شعرای جوان استان و انتشار در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه مشترک با بنیاد شهید انقلاب اسلامی در محل گالری سوره و  شرکت ۵ اثر تجسمی از هنرمندان مازندران در نمایشگاه بزرگ نقش حماسه در خوزستان در دستور کار است.

 

پاکبین با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهید هنرمند در هفته دفاع مقدس سال جاری برایمان در اولویت قرار دارد، گفت: در ادامه مشارکت در برگزاری همایش هنرمندان نقاش با موضوع دفاع مقدس و برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس همچنین برگزاری نمایشگاه تولیدات تجسمی حوزه هنری استان در فضای مجازی را خواهیم داشت.

 

وی متذکر شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس در کنار یادمان شهدا را داریم،  آثار چند رسانه‌ای ویژه  فضای مجازی با عنوان( شعر گرافیک) از مجموعه زخم تغزل "اشعار دفاع مقدسی بانوان استان" نیز منتشر خواهد شد.

 

پاکبین ابراز کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دفاع مقدس، ثبت نام و عضویت رایگان در کتابخانه تخصصی حوزه هنری، دیدار با رزمندگان دوران دفاع مقدس و ثبت خاطرات آن‌ها،  برگزاری شب شعر و خاطره همراه با نمایشگاه عکس در روستای قراخیل از دیگر اقدامات حوزه هنری خواهد بود.

 

وی به تولید و انتشار ۲۰ پوستر با موضوع دفاع مقدس، اشاره و بیان کرد:  فضاسازی اداری، چاپ پوستر و بنر در سطح شهر انجام شد وهمکاری و مشارکت در چاپ هنرمندان شهید استان، تولید، اجرا و انتشار سرود ویژه دفاع مقدس با محوریت "سردار سلیمانی" تولید و رونمایی از اثر نمایشی با موضوع "سردار شهید سلیمانی"، رونمایی از فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای "پموک" ویژه شهدای مدافع حرم در همین هفته صورت خواهد گرفت.

کد خبر 972835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha