اجرای ۷۳۷ برنامه در هفته دفاع مقدس/ مدیریت جهادی مشکلات جامعه را برطرف می کند

سردار شاکرمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس در استان ایلام در ۸۸ سرفصل و با اجرای ۷۳۷ برنامه گرامی داشته می شود، گفت: اگر مدیریت جهادی در کشور حاکم باشد مشکلات پیش روی کشور حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست خبری هفته دفاع مقدس در استان ایلام با حضور سردار « جمال شاکرمی»  فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و اصحاب رسانه و مطبوعات استان به منظور تشریح برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این نشست، با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری با  شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان برگزار می شود، تصریح کرد: اجرای  ۷۳۷ برنامه مختلف فرهنگی و  ویژه هفته دفاع مقدس، توسط رده های مختلف بسیج و سپاه استان در  در طول هفته دفاع مقدس دستور کار قرار دارد.

 

سردار« جمال شاکرمی»  با بیان اینکه دوران دفاع مقدس فصل مشترک همه آحاد ملت ایران است، افزود: دفاع مقدس آزمایش فداکارانه و دفاع مظلومانه مردم ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی و نظام استکبار جهانی بوده و در قاموس حادثه های ماندگار عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، عزت آفرین بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس هستیم، یادآور شد:  دفاع مقدس یک مدل حقیقی فرهنگی، نظامی، اجتماعی، سیاسی و در عرصه های مختلف است، گفت:  دفاع مقدس دارای سبک است  و  فرماندهان بزرگی از دل دفاع مقدس رشد کردند که نمونه بارز آن سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه نقش دفاع مقدس می تواند الگویی کامل برای گام دوم انقلاب باشد، یادآور شد: هم اکنون در شرایطی قرار داریم که مشابهت های زیادی با دوران دفاع مقدس دارد و  برای برون رفت از مشکلات فعلی باید دفاع مقدس را الگو قرار داد.

 

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه نگاه دفاع مقدس به جوانان موجب پیروزی در دوران هشت ساله دفاع مقدس شد، افزود: دفاع مقدس چهار نکته اساسی و نقش برای ما داشت که یکی از مهم ترین این نقش ها، تربیت نسل جوانی بود که جنگ را اداره کردند، امام راحل به جوانان اعتماد کردند و همین جوانان، دفاع مقدس و کشور را در زمان جنگ اداره کردند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه اعتماد و باور به جوانان باید  به دوران دفاع مقدس بخوریم، ابراز کرد: دشمنان امروز در فکر این هستند که مردم را از نظام و انقلاب اسلامی دور کنند اما انقلاب اسلامی ریشه دار است و مردم پایبند انقلاب اسلامی هستند. 

 

سردار شاکرمی بیان کرد: یکی دیگر از شاخصه های دفاع مقدس شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای نهفته است که در دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه های بارزی از نوآوری ها و ابتکارات رزمندگان دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی وجود دارد.


فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: توانمندی های زیادی در درون نظام و کشور اسلامی وجود دارد که باید به این ظرفیت ها و توانمندی ها توجه کرد که این توجه موجب اقتدار کشور در عرصه های مختلف نظامی و حتی اقتصادی می شود.

 

وی با بیان اینکه امروز از همین جوانان کشور فرماندهانی را در کشور ساخته ایم که در عرصه های مختلف می توانند نقش های مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: ایجاد بازدارندگی یکی دیگر از شاخص های مهم دفاع مقدس است، ما در دفاع مقدس به باز دارندگی رسیدیم، در دوران دفاع مقدس بسیاری از ادوات جنگی را نداشتیم و امروز به بسیاری از سلاح های استراتژیک دست یافته ایم.

 

سردار شاکرمی با بیان اینکه امروز برخی در داخل زمین خودی به دشمن پاس می دهند، گفت: عظمت ایران اسلامی، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری نظام اسلامی سه واقعیت امروز است که البته باید مدیریت شود و باید گفت که دفاع مقدس  نمایشگاهی از مجاهدت های جهان اسلام در طول تاریخ است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام  ابراز کرد: دفاع مقدس عاشورایی گسترده بوده است که همه صحنه های عاشورای حسینی از جمله مظلومیت ها و‌ حماسه ها در دفاع مقدس کاملا مشهود است و باید گفت که شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، مدیران مدرسه های مکتب دفاع مقدس هستند.

 

وی با بیان اینکه جانفشانی ها، ایثار و شکیبایی مردم در در دوران دفاع مقدس از دیگر شاخص های دفاع مقدس است، افزود: منطق ما در دفاع مقدس، منطق امام حسین(ع) و قیام عاشورای حسینی بوده است،  دشمن ما را نمی شناسند و با ابزارهای مختلف به دنبال خستگی ماست.

 

سردار شاکرمی با تاکید بر اینکه مدیریت الان از مدیریت دوران دفاع مقدس سخت تر است،  بیان کرد: رسانه ها در امر مردم یاری در شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، بسیار کمک کردند و در امر مبارزه با کرونا مشارکت گسترده ای داشتند و امروز، رسانه ها صادقانه و‌ آگاهانه از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام  در پایان خاطرنشان کرد:  نشر تفکر اینکه «ما قوی هستیم» پیام دارد که باید در هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شود و اگر مدیریت جهادی در کشور حاکم باشد مشکلات پیش روی کشور حل خواهد شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 973161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha