کانون فرهنگی هنری مسجد اسوه خدمت رسانی است

کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحران کرونا، پیشگام در یاری رساندن به نیازمندان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، کانون فرهنگی هنری مسجد با رویکرد جذب آحاد مردم بویژه جوانان و نوجوانان به مساجد، ارتقای فرهنگ دینی، مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان، آموزش، فرهنگ، غنی سازی اوقات فراغت و مباحث اجتماعی در مساجد شهری و روستایی مشغول به فعالیت هستند.

 

با شیوع ویروس کرونا در کشورمان کانون های فرهنگی هنری به پایگاه های مردمی مقابله با این ویروس تبدیل شد.

 

حسینیه های مساجد و ساختمان های در اختیار کانون در مدت کوتاهی به کارگاه های تولید ماسک تبدیل شد و مردم به صورت خودجوش در طول شبانه روز در این پایگاه ها برای تولید ماسک و توزیع رایگان آن در بین مردم پیشگام شدند.

 

اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد با مشارکت خیران و آحاد مردم نسبت به تهیه مواد ضدعفونی اقدام کردند و علاوه بر توزیع رایگان مواد ضدعفونی در بین مردم بویژه مناطق محروم، به صورت شبانه روزی اماکن عمومی ضدعفونی شد.

 

توزیع بسته های غذایی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد بود که با مشارکت مردم و خیران از ابتدای شیوع ویروس کرونا آغاز و تاکنون ادامه دارد.

 

 

برای برگزاری هرچه بهتر این طرح اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با مراجعه بر درب منازل مردم هر محله بانک اطلاعاتی از نیازمندان، ایتام و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا را تهیه کردند.

 

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان برای کمک به مردم فعالیت های گسترده ای را در دستور کار خود قرارداده وز کانون های فرهنگی هنری مساجد را به پایگاه های خدمت رسانی به مردم تبدیل کرده اند و با ورود به عرصه جنگ بیولوژیکی راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ادامه می دهند.

 

فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستگیری از نیازمندان، آموزش و توزیع بسته های کمک معیشتی و مواد ضدعفونی موجب دل گرمی مردم شده است، به طوری که همه گروه ها و نهادهای مردمی در استان به همراه کانون های فرهنگی هنری مساجد برای شکست کرونا در حال تلاش هستند. 

 

کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد، پیشرو در مقابله با بحران کرونا و دستگیری از نیازمندان

 

«امیر حسین خسروی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا این کانون فرهنگی هنری علاوه بر ادامه فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی خدمت به مردم و تلاش برای مقابله با بحران کرونا را در راس فعالیت خود قرار داده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار افزود: با مراجعه حضوری به درب منازل مردم دو محله پشت بازار و گل سفید خرم آباد، بانک اطلاعاتی از وضعیت نیازمندان، محرومان، ایتام و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در این دومحله تهیه شده است.

 

 

وی بیان کرد: با جذب مشارکت خیران تلاش می شود در مناسبت های مختلف کمک های معیشتی به نیازمندان محله پرداخت شود.

 

 

خسروی افزود: همچنین با کمک دفتر تسهیلگری محله در جذب حمایت خیران برخی کالای اساسی نیازمندان این دو محله همچون یخچال و فرش تهیه و توزیع شده است.

 

توزیع لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند

 

وی بیان کرد: قبل از آغاز سال تحصیلی تلاش شد لیستی از دانش آموزان نیازمندان دو محله محروم پشت بازار و گل سفید خرم آباد تهیه شود.

 

 

خسروی افزود: با همکاری خیران لوازم التحریر تهیه و در بین دانش آموزان شناسایی شده جهت شروع سال تحصیلی توزیع شود.

 

وی با اشاره به برنامه های این کانون فرهنگی در ماه های محرم و صفر، گفت: تهیه و توزیع بسته های غذایی و کمک معیشتی و تدوین برنامه های ویژه عزاداری حسینی از برنامه های ویژه محرم و صفر در این کانون فرهنگی هنری مسجد است.

 

راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه توسط کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد، اذعان داشت: با ارائه آموزش به مردم محله در راستای، پویش هر خانه یک حسینیه توسط کانون فرهنگی هنری مسجد راه اندازی شده است.

 

 

وی بیان کرد: برای اجرای طرح هر خانه یک حسینیه دوره آموزش مداحی در دهه اول محرم در کانون فرهنگی هنری مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

 

خسروی ادامه داد: در دهه نخست ماه محرم با کمک اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد غذای گرم و حلیم طبخ و در بین نیازمندان توزیع شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد در ادامه از نصب کتابخانه شهری در جوار مسجد دولتشاهی خرم آباد خبرداد و اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده با مشارکت شهرداری خرم آباد کتابخانه شهری درب کانون فرهنگی نصب شده است.

 

وی اظهار کرد: فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای خدمت به مردم و دستگیری از نیازمندان تا شکست قطعی ویروس کرونا ادامه دارد.

کد خبر 973235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha