آستارا و گردنه حیران قطعه جدانشدنی  از گیلان هستند

آیت الله فلاحتی در واکنش به چاپ عکس گردنه حیران با نام اردبیل در کتاب درسی گفت: هیچکس نباید این ادعا را کند که آستارا و گردنه حیران متعلق به منطقه دیگری است، این شهر از شهرستان‌های ماندگار و جدانشدنی استان بوده، هست و خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(شنبه، ۲۹ شهریور) در جلسه شورای اداری آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: اولین هدف ما از سفر به شهرستان های استان گیلان خدا قوت گفتن به مسئولان است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تصریح کرد: هرکسی که در نظام اسلامی خدمت می کند جای ستایش و تقدیر دارد به ویژه کسانی‌که مجاهدانه کار می کنند و پای کار هستند و دل به چیزی جز خدمت به مردم نبسته اند.

 

وی با بیان اینکه آستارا یکی از شهرستان های ماندگار و جدانشدنی استان گیلان بوده، هست و خواهد بود، افزود: هیچکس نباید این ادعا را کند که شهرستان آستارا و گردنه حیران متعلق به منطقه دیگری است.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خیلی خوش‌بین باشیم که در کتاب درسی در رابطه با تقسیمات کشوری غفلت کرده‌اند، گفت: غفلت در این زمینه پذیرفتنی نیست.

 

*هدف سند ۲۰۳۰ تربیت کودکان و نوجوان با فرهنگ غربی است

نماینده ولی فقیه در گیلان به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و افزود: سرتاسر این نظام نامه جهانی چیزی است که می‌خواهند ملت ها را از فرهنگ بومی و آیین و عقایدشان جدا کنند.

 

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری در رابطه با سند ۲۰۳۰، خاطرنشان کرد: هدف از تدوین بندهای سند ۲۰۳۰ تربیت کودکان و نوجوان با فرهنگ غربی است و در مراکز نادری از ایران نیز به سمت این سند رفته بودند.

 

آیت الله فلاحتی به موقعیت استراتژیکی و سوق‌الجیشی شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: خیلی از شهرستان‌ها اگر موقعیت آستارا را داشتند به بهترین نحو ممکن از ظرفیت‌ها استفاده کرده و برای جوانان اشتغالزایی می‌کردند.

 

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارهای نکرده و کم‌کاری‌ها را به گردن مسئولان گذشته نیندازیم، خاطرنشان کرد: از گذشتگان و مسئولان بدگویی نکنید چون بدگویی عادت کردن زبان به بدی‌هاست و دردی را دوا نمی کند.

 

وی خطاب به مسئولان گفت: کم‌کاری‌های گذشته را ببینید و جبران کنید و از هیچ تلاشی در راستای عمران و آبادانی منطقه دریغ نکنید.

 

آیت الله فلاحتی در ادامه به ایثارگری‌های مردم آستارا در مقابل تزارها اشاره کرد و افزود: شاهد این ایثارگری‌ها و فداکاری‌های مردم آستارا شهدای آرامیده در مزار شهدا هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: مردم این خطه به خوبی در مقابل روس‌ها مقاومت کردند و کمونیست‌های هم‌مرز ما نتوانستند در مرز خشکی و آبی مردم را متاثر از افکار و اندیشه مارکسیستی کنند.

 

*توسعه زیرساخت‌های آستارا به بخش‌های خصوصی توانمند و دلسوز سپرده شود

وی با بیان اینکه بندر آستارا باید مورد توجه قرار گیرد و همه باید در راستای توسعه آن گام بردارند، تصریح کرد: این بندر ظرفیت بالایی دارد و توسعه زیرساخت‌های آن به بخش‌های خصوصی توانمند و دلسوز سپرده شود.

 

آیت الله فلاحتی گفت: دولت توان توسعه بندر و سایر زیرساخت‌ها را ندارد و باید از توان بخش خصوصی استفاده شود.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری در دوره‌ای از مصوبات مجلس بوی غربی می‌آمد و اولویت‌دار نبودند، تصریح کرد: معیشت و فرهنگ را مجلس جدید پیگیری می‌کند.

 

وی بر حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی تاکید کرد و افزود: دولت و مسئولان از طرح‌هایی که منجر به اشتغالزایی می‌شود، حمایت کند.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مشکل بیکاری داریم و جوانان به دلیل نداشتن شغل ازدواج نمی‌کنند، خطاب به مسئولین گفت: اولویت ها را بسنجید و ببینید چه چیزی برای شهرستان مهم است و دوراندیش باشید.

 

وی با بیان اینکه جلسات را طولانی نکنید، اظهارکرد: جلسات طولانی فکر را از آدم می رباید و باید میدانی کار کرد.

 

آیت الله فلاحتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: یکی از رسالت‌های همه ما و شما انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل معاصر و نسل های جدید است.

 

امام جمعه رشت گفت: دفاع مقدس در طول تاریخ ایران بهترین دفاع بوده است و دشمن می‌خواهد این ارزش‌ها را سیاه‌نمایی کند.

 

*لزوم هوشیاری مردم در برابر توطئه دشمن

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمن در این ایام، جنگ روایتی و جنگ ترکیبی با ایجاد احساس ضعف در نسل معاصر و زدن همه جایگاه‌های ارزشی است، خاطرنشان کرد: باید حواسمان به توطئه‌های دشمنان باشد.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند این انسجام و همدلی که بین مردم و حاکمیت اسلامی به وجود آمده را از بین ببرند، افزود: دشمن مسئله معیشت را طرح می‌کند تا با این راه به اهداف خود برسد اما یقین بداند با هوشیاری ملت نقشه‌هایش نقش بر آب می‌شود.

 

گفتنی است، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی، اقامه نماز جماعت در محل مسجد جامع و دیدار با طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان آستارا از دیگر برنامه‌های سفره یک‌روزه آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به این شهرستان مرزی بود.

کد خبر 973368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha