کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ گلستانی را گرفت/ مورد مثبت کرونا بین دانش آموزان گلستان گزارش نشد

فاضل با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون ۹۳۹ نفر در استان گلستان بر اثر کرونا جان باختند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه گلستانی بر اثر کرونا فوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه 29 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر  243 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر 69 بیمار در بخش های ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این میزان 28 بیمار به دستگاه ونتیلاتور بستری هستند.

 

وی از فوت سه بیمار گلستانی طی 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا خبر داد و یادآور شد: میانیگن مرگ و میر ناشی از کرونا طی هفته گذشته در گلستان روزانه سه مورد بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: متأسفانه از ابتدای اسفندماه تاکنون 939 نفر در استان گلستان بر اثر کرونا جان باختند که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است.

 

فاضل ابراز داشت: در حال حاضر شرایط کرونا در بندرگز همچنان قرمز است و به نظر می رسد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده تا آمار بیماران بستری از شاخص جمعیت این شهرستان بیشتر شود.

 

وی متذکر شد: در حال حاضر شهرستان های گمیشان و مراوه تپه در وضعیت سفید و بندرگز در شرایط قرمز کرونا قرار دارد و مابقی شهرستان های استان گلستان نیز در وضعیت زرد هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مورد مثبت ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان گلستانی مشاهده نشده است، البته دو الی سه دانش آموز مشکوک به کرونا گزارش شد که خوشبختانه نتیجه تست کرونای آنها منفی بوده است.

 

فاضل با بیان اینکه تست کرونای یک معلم گلستانی مثبت اعلام شده است، افزود: خوشبختانه هنوز شیوع کرونا در بین دانش آموزان گلستانی دیده نشده است.

 

 وی ادامه داد: بسیاری از استان ها افزایش شیوع بیماری کووید19 را تجربه می کنند و در برخی استان ها مانند تهران، قم، اصفهان و آذربایجان در حال تجربه پیک سوم کرونا هستند، در واقع شرایط کرونا در سایر استان ها هشداری برای استان گلستان محسوب می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه استان گلستان در دو پیک نخست کرونا در رتبه های نخست قرار داشت، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و برگزاری برخی مراسمات در گلستان پیش بینی می شود پیک بعدی کرونا در استان برای اواخر مهرماه باشد.

 

فاضل خاطرنشان کرد: برای در امان ماندن از پیک سوم کرونا شاید لازم باشد در سه هفته آینده برنامه ریزی لازم صورت بگیرد و در برگزاری مراسمات، مدارس، تفرجگاه ها و غیره محدودیت بیشتری اعمال شود.

 

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و افزود: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا با پیک سوم کرونا در استان گلستان مواجه نشویم چراکه ممکن است کنترل پیک سوم کرونا سخت تر شود.

 

کد خبر 973380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha