وزیر آموزش و پرورش  از مردم گیلان عذرخواهی کند

مرحبا با اشاره به درج مطلب اشتباه در کتاب حسابان پایه دوازدهم در رابطه با گردنه حیران که به نام استان اردبیل چاپ شده است گفت: وزیر آموزش و پرورش نسبت به اشتباه صورت گرفته از مردم گیلان عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «غلامرضا مرحبا» امروز( شنبه، ۲۹ شهریور) در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا یکی مراکز مهم تجاری کشور و استان است.


نماینده مردم آستارا در مجلس این شهرستان را مینیاتوری از زیبایی‌های خداوند دانست و افزود: شهرستان آستارا نیازمند توجه ویژه دولت است.


وی به فعال بودن سه مرز دریایی، ریلی و زمینی در شهرستان آستارا اشاره کرد و با بیان اینکه جوانان این شهرستان نباید خانه‌نشین باشند گفت: متاسفانه آستارا با این همه پتانسیل و قابلیت اقتصادی، نرخ ۲ رقمی بیکاری را دارد که زیبنده این شهرستان نیست.


مرحبا با اشاره به درج مطلب اشتباه در کتاب حسابان پایه دوازدهم در رابطه با گردنه حیران، اظهارداشت: متاسفانه در این کتاب عکسی از گردنه حیران با عنوان گردنه حیران اردبیل درج شده است.


نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام احساسات مردم شهرستان را جریحه دار کرده است، اظهار کرد: حیران آستارا جز جدانشدنی گیلان است.


وی با اشاره به اینکه منطقه حیران در تقسیمات کشوری جز استان گیلان است، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نسبت به این اقدام عذرخواهی کرده و این اشتباه صورت ‌گرفته در کتاب را اصلاح کند.


مرحبا ادامه داد: درج اینگونه اشتباهات در کتاب های درسی اذهان فرزندان این منطقه را درگیر می کند و وزیر آموزش و پرورش نسبت به اشتباه صورت گرفته از مردم گیلان عذرخواهی کند.


این نماینده مجلس با اشاره به اینکه موضوع پیش آمده را در مجلس مطرح می کنم، گفت: اگر فرض کنیم این اشتباه تعمدی نبوده است باید وزیر آموزش و پرورش تضمین کند که ضمن جبران اشتباه از تکرار اینگونه مطالب در کتاب های درسی پرهیز و جلوگیری کند.

 

*پیش بینی ۷۰ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آستارا

«بهزاد قنبری» نیز در این جلسه به اقدامات و عملکرد سپاه و بسیجیان این شهرستان در پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: در ایام شیوع کرونا ۲۵ گروه جهادی توسط سپاه ناحیه آستارا سازماندهی شد که در عرصه های مختلف به فعالیت پرداختند.


فرمانده سپاه ناحیه آستارا با اشاره به اینکه همچنین در این ایام گروه جهادی گردان امام حسین(ع) این شهرستان به بیمارستان‌های رشت اعزام شد، افزود: بسیجیان شرکت کننده در این گروه جهادی کمک یار مدافعان سلامت بودند.


وی توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در بین مردم را از دیگر اقدامات سپاه و بسیجیان آستارا در ایام شیوع کرونا ویروس عنوان کرد و گفت: کادر سپاه و بسیجیان همچنین در این ایام بر دفن اموات کرونایی نظارت داشتند.


قنبری با اشاره به توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان، خاطرنشان کرد: این بسته های غذایی در قالب رزمایش مواسات و به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.


فرمانده سپاه ناحیه آستارا اظهارکرد: در آستانه سال تحصیلی نیز بسته های لوازم التحریر و نوشت افزار به همت خیرین و بسیجیان تهیه شده بود که بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با شعار« ما قوی هستیم» و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان آستارا برگزار می شود.


قنبری از پیش بینی ۷۰ برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: ۴۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، آموزشی، خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی و ۳۰ برنامه محوری برای گرامیداشت ایام دفاع مقدس در آستارا برگزار می شود.

کد خبر 973384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha