گردنه حیران به استان گیلان تعلق دارد

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حیران به استان گیلان تعلق دارد، گفت: برخی از مسؤلین کشوری به حساسیت ‌های موجود در شهرستان آستارا واقف نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(شنبه، ۲۹ شهریور) در جلسه شورای اداری که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: این سفر سومین حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در آستاراست که این نشان دهنده نگاه و محبت ویژه وی به این شهرستان است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه آنچه در طول سال های گذشته و حال حاضر در این شهرستان بوده و وجود دارد، اتحاد و همبستگی بین مسئولین است، افزود: از سال های قبل تا به امروز مسئولین آستارا برادرانه و یکدلانه برای حل مشکلات مردم این شهرستان گام برداشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه هرجا که اتحاد، همدلی و برادری باشد برکات و آثار خوبی را برای مردم و آن منطقه به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: تفرقه و اختلاف عامل عقب ماندگی است و دودش به چشم مردم می رود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا به اشتباه صورت گرفته در خصوص درج نام حیران با عنوان منطقه حیران اردبیل در کتاب درسی حسابان مقطع متوسطه دوم اشاره کرد و گفت: مردم آستارا نسبت به این اقدام وزارت آموزش ‌و پرورش نگران هستند.

 

امام جمعه بندر آستارا خاطرنشان کرد: انتظار مردم ولایتمدار، مومن و متدین آستارا از نماینده ولی فقیه در گیلان این است به وزیر و آموزش پرورش دستور دهند این اشتباه صورت گرفته را اصلاح تا دیگر چنین اشتباهاتی در کتاب های درسی تکرار نشود.

 

وی با بیان اینکه گردنه حیران به استان گیلان تعلق دارد، گفت: برخی از مسئولین کشوری به حساسیت ‌های موجود در شهرستان آستارا واقف نیستند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا اظهارکرد: مسئولین کشوری از روی عمد به برخی ها اجازه می‌ دهند تا با نادیده گرفتن تقسیمات کشوری بین دو استان همسایه و دوست اختلاف ایجاد کنند.

 

امام‌ جمعه بندر آستارا خطاب به مدیرکل صداوسیمای مرکز استان گیلان، گفت: صداوسیمای مرکز استان نیز در شناساندن گردنه حیران و دیگر جاذبه‌ های گردشگری آستارا کم‌ کاری می کند و مردم این شهرستان نسبت به این اقدام صداوسیما معترض هستند.

 

*به نیازهای اساسی مردم توجه شود

«عباس صابر» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است، اظهارکرد: توجه به حوزه تولید و حل مشکلات این حوزه یکی از برنامه های فرمانداری آستارا است.

 

فرماندار بندر آستارا بر همکاری مسئولین دستگاه های ذیربط حوزه تولید با تولیدکنندگان در شهرستان تاکید کرد و افزود: همراهی های لازم با تولیدکنندگان صورت گیرد تا آنان در این مسیر با کم ترین مشکل به کارشان بپردازند.

 

وی با تاکید بر اینکه به پتانسیل های بندری و دیگر ظرفیت های شهرستان آستارا باید نگاه ویژه شود، تصریح کرد: توجه به این بخش ها اشتغال پایدار و ارزآوری را به دنبال دارد.

 

صابر گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بهره مندی هدفمند از اعتبارات و ظرفیت های شهرستان آستارا برای اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت است.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا بر توجه به نیازهای اساسی مردم تاکید کرد و افزود: در این خصوص باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

 

صابر با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی مردم بوده و تکریم ارباب رجوع کنند، گفت: مسئولان خود را خادم مردم بدانند و صادقانه به آنان خدمت کنند.

 

 

کد خبر 973392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha