اعتبارات زیرساخت های گردشگری غارهای هنامه اختصاص یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: اخیرا اعتبارات زیرساخت های گردشگری غارهای هنامه شیروان اختصاص یافت.

 «حبیب یزدان پناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بخشی از زیرساخت‌های مجموعه گردشگری غارهای هنامه شهرستان شیروان با اعتبار ۲ میلیارد ریال در سال جاری انجام می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: قرارداد اجرای بخشی از زیرساخت‌های مجموعه گردشگری غارهای هنامه به پیمانکار ابلاغ شده است.

 

یزدان پناه عنوان کرد: غارهای هنامه در شهرستان شیروان از مجموعه فضاهای دستکند تشکیل شده و با شماره ۲۲۲۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: غارهای هنامه در قرون چهارم تا پنجم هجری ساخته‌شده و در دوره‌های بعد به‌ویژه در زمان آشوب و ناامنی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها را از جمله عوامل مؤثر در رونق گردشگری و جذب مسافر برشمرد و تصریح کرد: این مهم را در مناطق گردشگرپذیر استان دنبال می‌کنیم.

 

یزدان‌پناه افزود: خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آئین‌های اقوام مختلف است.

 

وی گفت: غارهای هنامه شیروان یک مجموعه معماری دستکند است که در سه طبقه روی هم در سینه کوهی در جنوب روستای هنامه از توابع دهستان سیوکانلو در ۱۸ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار گرفته است.

 

وی افزود: غارهای دستکند در دل کوه و بالادست یکی از دره های فرعی رود اترک به ارتفاع حدود هزار و ۴۴۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده که از جاذبه های دیدنی خاصی برخوردار است.

 


یزدان پناه ادامه داد: مجموعه معماری دستکند با توجه به گستره آن، زمانی جمعیت قابل توجه از ساکنین بومی منطقه را در خود جای می داده و در سینه کوهی به نام گرمه دره قرار گرفته که حدود ۱۰۰ متر از کف دره ارتفاع دارد.

 

شهرستان ‌شیروان در ‌ ۶۰کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر اصلی مسافران شمال مشهد و زائران بارگاه قدسی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) واقع است که دارای ۶ روستای هدف گردشگری است.

کد خبر 973461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha