سرانه باسواد شدن هر فرد در کهگیلویه و بویراحمد ۸۴۰ هزار تومان است

یاری گفت: سرانه هزینه باسواد شدن هر فرد کهگیلویه و بویراحمدی در قالب برون سپاری انجام شده و به میزان ۸۴۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز یکشنبه (۳۰ شهریور) «اردشیر یاری» در نشست برون سپاری فعالیتهای سوادآموزی گفت: سرانه هزینه باسواد شدن هر فرد کهگیلویه و بویراحمدی در قالب برون سپاری انجام شده و به میزان ۸۴۰ هزار تومان است؛ این میزان برای دوره انتقال هر نفر ۹۸۰ هزار تومان و دوره تحکیم  ۱۷۰هزار تومان است، که پس از کسر بیمه و پشتیبانی فعالیتها، مابقی آن به آموزش دهنده ها پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، تصریح کرد: فعالیتهای سوادآموزی با مشارکت  ۱۵ موسسه و تشکل مردم نهاد به صورت برون سپاری و برای بی سوادان و کم سوادان ۱۰ تا ۴۹ سال اجرا می شود.

در ادامه معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: حجم پوشش فعالیتها در دوره سوادآموزی  ۲ هزار و ۴۰۰ نفر، دوره انتقال هزار و ۲۰۰ و در دوره تحکیم  ۹۰۰ نفر می باشد که با مشارکت هزار آموزش دهنده انجام می شود.

«سید حمدالله خواهش نیک» با بیان اینکه نام نویسی از سوادآموزان از هفته آینده آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد؛ افزود: علاوه بر روش غیرحضوری، برای دوره های انتقال و تحکیم، آموزش فرد به فرد سوادآموزی به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تغییرات در سامانه سوادآموزی امکان استعلام بی سوادان توسط آموزش دهنده ها فراهم شده است.

 

کد خبر 973678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha