۱۴۶۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس استان اردبیل تجلیل می شوند / ۲۵۰ عنوان برنامه اجرا خواهد شد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۴۶۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس استان اردبیل در ارگان های دولتی و مناسبت های مختلف همزمان با سراسر کشور تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «علی واحد» امروز (30 شهریورماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: 250 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی خواهد شد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه برنامه های مختلفی با شعار «ما قوی هستیم» در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: البته برنامه های چهل سالگی دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد آغاز شده بود و همچنان نیز این برنامه های فرهنگی در سطح استان در حال پیگیری است و برخی از برنامه ها به ویژه گردآوری خاطرات شهدا و رزمندگان استان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

واحد افزود: به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا برنامه های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد به ویژه مراسم تجلیل از رزمندگان نیز در سالن ولایت با حضور 250 رزمندگان اجرا می شود و در برنامه های مختلف دیگر در سطح شهرستان ها نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس در برنامه های مختلف تجلیل ها برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: پیش از این آئین نیز فرمایشات مقام معظم رهبری همزمان با 31 شهریور به صورت زنده به همت دستگاه های مختلف اجرایی در این مراسم پخش خواهد شد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اعلام داشت: نمایشگاه رزمی و فرهنگی همچون سال های قبل در جوار مرکز فرهنگی دفاع مقدس با محوریت بازسازی و بازخوانی عملیات کربلای 5 برپا خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: برپایی ایستگاه سلامت در سطح نمایشگاه، بازسازی عملیات کربلای 5 به همت هنرمندان استان تحت عنوان «افلاکیان خاکی»، بازآفرینی نقشه عملیات کربلا 5، برپایی غرفه های مختلف دستگاه های اجرایی، روایت علمیات کربلای 5 به همت روایان، برگزاری رزمایش و برنامه های مختلف در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 

واحد یادآور شد: افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل همزمان با 7 مرکز فرهنگی دیگر در سراسر کشور با حضور سرلشکر باقری، سردار کارگر و رئیس مجلس روز دوم مهرماه از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بیان کرد: نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان، برگزاری جلسه شورای اداری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تقدیر از سربازان نمونه در یگان های نظامی استان، غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهدا و سخنرانی و خاطره گویی رزمندگان در آئین پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

کد خبر 973715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha