برگزاری آزمون طرح تشویقی حافظان قرآن کریم در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری آزمون طرح تشویقی حافظان قرآن کریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: آزمون طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن کریم و آزمون زیر ۱۰ سال از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در محل دارالقرآن الکریم برگزار شد.

 


دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران و بیدگل افزود: این آزمون با حضور ۱۴۵ حافظ  با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور داوران ممتاز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برگزار شد.

 

ضابطی پیش نیاز شرکت در آزمون طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن کریم را قبولی در آزمون سراسری هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: در این طرح به قرآن آموزانی که حداقل پنج جزء از قرآن کریم را طی یک سال گذشته حفظ کرده و نمره قبولی را بدست بیاورند هدیه نقدی پنج میلیون ریالی اهدا می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، هدف از برگزاری این طرح را شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان بیان کرد و افزود: این طرح به منظور تشویق قرآن آموزان به حفظ قرآن و تحقق اهداف مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در خصوص تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ کل قرآن کریم در جهت تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهلبیت(علیهم السلام) در میان آحاد جامعه اجرا شد.


ضابطی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه زمان برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه سنین زیر۱۰ سال به علت شیوع بیماری کرونا با تاخیر چند ماهه برگزار شد، عنوان کرد: ۲۰ حافظ زیر ۱۰ سال در رشته های حفظ جزء ۳۰، حفظ یک جزء و حفظ سوره بقره که در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت نام کرده بودند و به علت سن پایین قادر به شرکت در آزمون کتبی نبودند به صورت شفاهی در این آزمون شرکت و با یکدیگر به رقابت پرداختند./

کد خبر 973744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha