تأکید کمیسیون آموزش بر تسریع در تدوین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از بررسی اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، احمد حسین فلاحی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای کامل و دقیق سند تحول بنیادین، این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و به همین منظور نشست امروز کمیسیون با حضور مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به این موضوع اختصاص  داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، عدم تدبیر مناسب برای ضمانت اجرایی سند و عدم تنقیح قوانین و مقررات اداره آموزش و پرورش متناسب با سند را از جمله دلایلی برشمرد که مرکز پژوهش‌های مجلس آن را از موانع جدی در برابر سند تحول دانست و گفت: دولت باید در این رابطه لایحه‌ به مجلس ارائه می‌کرد که هیچ اقدامی صورت نداده است.

وی یادآور شد: متأسفانه زیرنظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هنوز پس از 9 سال از ابلاغ سند هنوز به طور کامل تدوین نشده است و تأکید کمیسیون بر تدیون و استخراج دقیق و کامل این زیرنظام‌ها است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: کمیسیون در نظر دارد تا با تعیین شاخص‌هایی میزان اجرای سند تحول از طریق نظارت بر اجرای آن احصا شود و سند تحول نیز به نحوی باشد که ضمانت اجرایی داشته باشد./

کد خبر 973861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha