جایزه سال سهراب با رویکرد آشنایی جامعه با اندیشه شاعر و نقاش برگزار می شود

دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری گفت: جایزه سال سهراب با رویکرد آشنایی جامعه با اندیشه شاعر و نقاش برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رویدادهای «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری» و «جشنواره سالانه پرسبوک» با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان، میثم نمکی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،  حسین صدقی، دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری در  دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست «حسین صدقی»، دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری درباره اهداف برگزاری این رویداد هنری در شهر کاشان گفت: جایزه سال سهراب سپهری با رویکرد آشنایی بیشتر جامعه با اندیشه شاعر و نقاش نوگرای کاشان و ایران برگزار می شود. همچنین شناسایی و معرفی هنرمندان عرصه تصویرسازی و ایجاد بستر مناسب برای هنرمندان تصویرگر در استان اصفهان و کاشان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری  اظهار کرد: موضوع جایزه تصویرگری اشعار منتخب سهراب سپهری است که در صفحه اینستاگرام @sohrab.sepehri.annual.award معرفی می‌شود و تصویرسازان از آنها استفاده می‌کنند. داوری در دو مرحله انجام می‌شود، ابتدا سه داور بومی آثار را انتخاب می‌کنند، سپس محسن حسن‌پور، علی بوذری و مرتضی اسماعیلی سهی، طی ۳ روز به داوری نهایی می‌پردازند.

 

وی افزود: همزمان با این رویداد 3 ورک شاپ آموزشی با حضور اساتیدی چون کمال طباطبایی، نرگس محمدی و پژمان رحیمی زاده برگزار می شود.

 

دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری  اظهار کرد: سهراب شاعر فردگرا و شاعری با نگاه به رویدادهایی که پیرامون انسان کنونی می گذرد و در نگاه بشر امروز مغفول مانده است، دلیل اینکه امروز سهراب مورد توجه قرار گرفته  این است که آینده ما را در بازگشت به طبیعت پیش بینی می کرد، شعر سهراب جزو تصویری ترین شعرهای شعرای معاصر و گذشته است. در اولین دوره مبنای ما هم اشعار سهراب ما از شعر «اهل کاشانم» شروع کردیم و ادیبان کاشان اشعاری را انتخاب کردند که ظرفیت تصویری بسیاری داشته باشند و افق های جدیدی را برای مردم بیان می کند. آثار این جایزه قرار است در یک نمایشگاه به نمایش درآید و چاپ شود.

کد خبر 974259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha