هفته دفاع مقدس تنها برای اجرای برنامه‌های نمادین نیست

آل هاشم گفت: هفته دفاع مقدس باید مقدمه ای برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد و نسل‌های جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تنها برای اجرای برنامه‌های نمادین نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس باید مقدمه ای برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد و نسل‌های جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.  

وی هفته دفاع مقدس را بهانه‌ای برای یادآوری فداکاری اقشار مختلف به خصوص قشر طلاب و روحانی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دانست و گفت: روحانیت نزدیک به ۵ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

امام جمعه تبریز، نقش بانوان در دفاع مقدس را نیز بسیار برجسته عنوان کرد و گفت: هفته دفاع مقدس باید یادآور نقش شیرزنان و تاریخ سازانی باشد که در پشت جبهه، نقش جمع آوری کمک‌های مردمی را داشتند.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که آغاز موج بیداری اسلامی به واسطه دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی ها بود، تصریح کرد: باید در هفته دفاع مقدس توسط آحاد مردم یادآوری شده و به بوته فراموشی سپرده نشود.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: آنچه باعث پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شد، وحدت و همدلی دلاورمردان در قالب نیروهای مختلف مسلح بود.

امام جمعه تبریز گفت: ما توانستیم در این جنگ، دشمن را از خاک مان بیرون کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد؛ امروز وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، باید تبیین اثربخشی دفاع مقدس بر موج بیداری اسلامی را مطرح کنیم.

کد خبر 974305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha