زنگ «مقاومت، ایثار و پیروزی» در مدارس گیلان نواخته شد

زنگ «مقاومت، ایثار و پیروزی» امروز(۱ مهر) در مدارس سراسر گیلان به صدا در آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به‌منظور چهلمین سال سرنوشت‌ساز دفاع مقدس و ارج نهادن به این فرهنگ ارزشمند آیین «زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی» در دبیرستان ماندگار دکتر شهید بهشتی ناحیه ۲ رشت نواخته شد.

 

این آیین همزمان با روز اول مهر و با حضور امیر دریادار دوم «مهدی شعبان زاده» فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت، «مصطفی پور» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، « محمد رحمتی» مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

امیر دریادار دوم «مهدی شعبان زاده» در این آیین با اشاره به اهمیت امنیت در توسعه زیربنایی کشور گفت: تمام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در بستر نظم و امنیت شکل می‌گیرد.

 

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی ملت ایران در برابر دشمن ایستادند اظهارکرد: امروز نیز با جنگ نرم دشمن از طریق تضعیف باورهای دینی علیه نوجوانان و جوانان مواجه هستیم و باید خود را مسلح به تجهیزات این جنگ کنیم.

 

وی اظهارداشت: باید با بصیرت‌افزایی، ارتقای سواد رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی به دانش‌‌آموزان از آنان در برابر رسانه‌های غیراخلاقی و معاند محافظت کنیم.   

 

«جمیل عباسی غریب» در حاشیه این مراسم با اشاره به حضور حماسی و پرشور دانش‌آموزان و فرهنگیان در سال‌های جنگ تحمیلی و با تأکید بر ضرورت پاسداشت حماسه باشکوه دفاع مقدس گفت: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها با بهره‌گیری از بستر شبکه شاد اجرا می شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه چهلمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نواخته‌شدن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس استان آغاز شد اعلام کرد: خاطره‌گویی توسط همکاران رزمنده، ارائه و تبیین نتایج دفاع مقدس برای نسل جوان و دیدار با خانواده‌های شهدای دانش آموز و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

 

وی اظهارداشت: برگزاری مسابقه «ما قوی هستیم» در رشته‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری و همچنین تولید محتوای دانش‌آموزی و فرهنگیان با موضوع «ما می‌توانیم» از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس گیلان است.

 

گفتنی است، دستگاه تعلیم و تربیت گیلان مزین به هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 974453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha