خبرنگار کربلا بودن به معنای معیّت با امام حسین(ع) نیست باید وارد عالم آن شد

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت بی قرار بودن و وارد شدن به عالم حقیقی و معرفتی نهج البلاغه، عاشورا و دیگر معارف الهی گفت: خبرنگار کربلا بودن به معنای معیّت با امام حسین(ع) نیست باید وارد عالم آن شد.

خبرگزاری شبستان – البرز: « حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع» طی نشست هایی در دهه سوم ماه محرم، مبحثی را با عنوان « حسینی زیستن، خلع سلاح جبهه باطل» مطرح کرده است که از امروز سه شنبه (1 مهر) این مطالب با هدف بهره برداری مخاطبان پیاده سازی و تنظیم می شود.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: ضرورت زنده نگاه داشتن مکتب عاشورا را با چند ضرورت ممکن است، اول اینکه در عالم عاشورا وارد شویم، دوم آنکه تعلق و ارتباط خود را با جریان امام حسین(ع) پیدا کنیم و هر زمان فرد و خانواده توانستند معنای شیرینی زندگی در عالم امام حسین(ع) را بچشند به واقع جبهه باطل در مقابلش خلع سلاح می شود.

 

استاد نهج البلاغه خوانی افزود: هر طرف از معارف اسلامی را که تاریخ محمل معرفی آن است نگاه کنیم مانند بعثت پیامبر(ع) که پیامبری برگزیده شد از یک سرزمینی که بهانه و فرصت راه یافتن انسان به معارف الهی و آسمانی شد و از طرف دیگر قرآن کریم در یک برهه زمانی تدریجی و دفعی بر رسول خدا نازل شد تا در بستر این اتفاق ما راه به آسمان و معارف پیدا کنیم.

 

وی توضیح داد: کربلا نیز از یک منظر، یک واقعه ای است که در یک گوشه زمین برای یک عده خاص از افراد اتفاق افتاد ولی زمانی که باطن واقعه کربلا را نگاه می کنیم متوجه می شویم، عاشورا یک دری بود به روی بصیرت ها و معارف ها باز شد و دیگر بشر بهانه ای برای الگوی خوب زیستن ندارد.

 

 

خطبه متقین نهج البلاغه شریف ورود به عالم های معرفت و معنا را نشان می دهد

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع ادامه داد: امام علی(ع) در خطبه متقین، سبک زندگی و فهم الگوی فکری متقین را مطرح می کند؛ « یقین » یعنی حضور در معارف نه علم حصولی معارف و این یکی از مراتب اهل متقین است.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی تصریح کرد: اصطلاح اهل معرفت، تمامی آنچه خداوند متعال تدبیر می کند و رخ می دهد هر کدام برای خود عالمی مجزا دارد که باید در این عالم وارد و زندگی کرد، آنچنان که دوران های رشد در طول زندگی بشر عالم خاصی است که درک آن دوران ضروری است.

 

باید در عالم سیدالشهداء زندگی کنیم نه اینکه تنها شنونده، گوینده و ... باشیم

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد: امیرالمومنین (ع) در خطبه ۹۳ در خصوص اوصاف متقین مطرح می کند اگر اجل مزاحم افراد متقین نبود که آنان به اندازه یک پلک زدن جانشان قرار و آرام نمی گرفت در این عالم و از این عالم می رفتند چرا که شوق طواف و عقابی که کشیده اند را در دل دارند. مانند نوجوان بی قراری که از پیامبر(ع) درخواست کرد شهید شود به این مقام عرفانی رسیده است ولی می داند مقام شهادت بالاتر است و پیامبر(ع) دعا کردند و او در اولین جنگ به شهادت و لقاء الله رسید. 

 

وی توضیح داد: حال باید دید که آیا ما وارد عالم امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا شده ایم یا تنها تصورمان این است که شنونده و یا گوینده یک روایت تاریخی باشیم؟! قرار ما این است که سوار قطار کربلا باشیم نه اینکه بنشینیم و ببینیم. 

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت بی قرار بودن و وارد شدن به عالم حقیقی و معرفتی نهج البلاغه، عاشورا و دیگر معارف الهی عنوان کرد: خبرنگار کربلا بودن به معنای معیّت با امام حسین(ع) نیست باید وارد عالم آن شد.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در پایان با اشارتی به دعای ندبه مطرح کرد: منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) با ذکر دعای ندبه مراتب ورود به عالم ظهور را در پنج مرحله تجربه می کنند که حقیقت جریان بت شکنی حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و ... است. 

 

 

کد خبر 974480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha