بیش از دو میلیون سرباز ارتش در جبهه های جنگ حضور داشتند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جنوب شرق ارتش گفت: ارتش برنامه های خاص خود را در بحث سرباز داشته که امروز هم از نیروهای پدافند، نیروی هوایی، نیروی دریایی سیرجان و سایر نیروهای ارتش، سربازان منتخب را معرفی کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ جلیل الله حمزه ای سه شنبه (1 مهر) در مراسم گرامیداشت روز سرباز به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضمن تبریک به سربازان، گفت: ارتش هم به مانند سایر نیروهای مسلح برنامه های خاص خود را برای سرباز دارد؛ بعد از حضور فرمانده نیروی زمینی به حضور مقام معظم رهبری و اشاراتی به دغدغه های سرباز در محیط پادگان ها، بلافاصله بعد از برگشت، در قالب طرح های لبیک یا امام خامنه ای، طرح لبیک 22 را به سرباز اختصاص دادند.

 

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جنوب شرق ارتش بیان کرد: اقداماتی که در راستای این طرح ها انجام می شود از جمله ارتقا روحیه سربازی، ایجاد انگیزه و نشاط در بین سربازان، فراهم نمودن اماکن و محیط آسایش و زیست برای سرباز و برخورد و رافت اسلامی با سرباز، ایجاد مهارت های آموزشی است.

 

 

وی اظهار داشت: تمام فعالیت ها در قالب امنیت است که آن هم مرهون تلاش خستگی ناپذیر نیروهای انتظامی است و تا زمانی امنیت وجود نداشته باشد هیچ حلاوت و شیرینی وجود نخواهد داشت.

 

 

سرهنگ حمزه ای ادامه داد: ارتش برنامه های خاص خود را در بحث سرباز داشته که امروز هم از نیروهای پدافند، نیروی هوایی، نیروی دریایی سیرجان و سایر نیروهای ارتش، سربازان منتخب را معرفی کردیم.

 

 

وی در ارتباط با ماموریت هایی که سربازان در دفاع مقدس داشتند، خاطر نشان کرد: ما در طول 8 سال دفاع مقدس، 2 میلیون و 500 هزار نفر سرباز را آموزش دادیم و به یگان های در خط مقدم جبهه ملحق شدند؛ یکی از مواردی که در بحث آموزش است اینکه آموزش ها در عملیات و برنامه های آموزشی خاص خود را دارد اما برنامه های فرهنگی در قالب طرح های مصباح برای بحث ارتقا انگیزه و روحیه و بحث فرهنگی و معنوی سربازان است.

 

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جنوب شرق ارتش در خصوص هفته دفاع مقدس بیان کرد: در شکل گیری انقلاب اسلامی، تغییراتی در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و ... پیش آمد و صدام بر این باور شد که نیروهای نظامی ایران، آمادگی دفاعی ندارند و تصمیم نابخردانه گرفت و پیش بینی کرده بود تا چند روز آینده در تهران سخنرانی می کند اما این جنگ به 8 سال طول کشید.

 

 

وی ادامه داد: در این جنگ، در یک طرف نیروهایی با یک ایده و عقیده خاص می جنگیدند و به لطف الهی و با همکاری سربازان و فرماندهان دلسوز یک وجب از خاک ایران اسلامی به نیروهای بعثی واگذار نشد و اکنون هم این آمادگی را همه نیروها دارند.

 

 

سرهنگ حمزه ای با بیان اینکه امیدواریم همه از سربازان واقعی امام زمان (عج) باشیم، خاطر نشان کرد: در روز اول مهرماه، عملیات کمان99 نیروی هوایی با 200 فروند جنگنده بمب افکن نیروی هوایی، تمام مراکز هسته ای، نفتی و نظامی کشور عراق را بمباران کردند که نشان دهنده آمادگی رزمندگان ایران اسلامی در آن دوران بوده است.

کد خبر 974597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha