لزوم یکصدا شدن رسانه ها برای مهار کرونا

اشرفی با اشاره به لزوم یکصدا شدن رسانه ها برای مهار کرونا گفت: برای اعمال برخی محدودیت ها و تعطیلی برخی صنوف پرخطر نیازمند دستور ستاد ملی هستیم و باید رسانه های استان این درخواست را در سطح گسترده مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید جواد اشرفی» در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مسؤولان واحد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 1مهر) در سالن امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامطلوب استان قم از نظر شیوع کرونا اظهار داشت: سطح رعایت مردم نیز کاهش چشم گیری داشته است.

 

دبیر قرارگاه رسانه استان قم در ادامه با اشاره به کاهش 20 درصدی رعایت مسائل بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط مردم خاطرنشان ساخت: این مسأله نگرانی ها را برای افزایش بیماران و بستری ها و میزان فوتی ها زیاد کرده است که نیازمند کار رسانه ای جدیدی در این حوزه هستیم.

 

وی بیان داشت: برخی عقیده دارند که باید تعطیلی هایی که در ابتدای پیدایش کرونا اعمال می شد دوباره در استان قم اعمال شود، ولی باید بدانیم که این تصمیم گیری ها از سطح استان خارج است و نیازمند دستور ستاد ملی کرونا در این زمینه هستیم.

 

اشرفی با اشاره به لزوم همصدا شدن رسانه ها برای طرح درخواست اعمال محدودیت ها برای واحدهای خطرناک به ستاد ملی کرونا افزود: این درخواست باید توسط اهالی رسانه مطرح شود تا در نهایت به یک تصمیم ملی منجر شده و حجم بار سنگینی که این روزها روی دوش کادر درمان و مراکز بهداشتی وجود دارد، کاهش پیدا کند.

 

دبیر خبرگزاری فارس قم در ادامه ضمن درخواست از اهالی رسانه برای تولید اخبار جدید و به روز از کرونا و انتشار در سطح وسیع یادآور شد: باید شکل اخبار واصله و همچنین در آماری که داده می‌شود مورد توجه و دقت کافی قرار بگیرد تا بتوانیم از طریق یک قرارگاه رسانه ای قوی با این بیماری مقابله کرده و برای از بین بردن آن فرهنگ سازی کنیم که البته تحقق این مهم بدون همکاری دوستان روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی میسر نخواهد بود.

کد خبر 974666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha