متاسفانه علیرغم همه تلاش ‌های انجام شده هنوز در حوزه ترافیک شهری مشکل داریم

حیدری با بیان اینکه در بحث این مشکلات ترافیکی، عوامل کلان و ساختاری همچون تعداد خودروها، مجموع رویکردها و فرهنگ حاکم بر موضوع حمل‌ونقل و سفرهای درونشهری تاثیرگذار است، گفت:متاسفانه علیرغم همه تلاش ‌های انجام شده هنوز در حوزه ترافیک شهری مشکل داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۱ مهر) در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی شهری با بیان اینکه شهر مشهد از گذشته با مساله‌ و مشکلی جدی در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل مواجه بوده و هست، اظهارکرد: متاسفانه علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته کماکان در حوزه ترافیک شهری مشکل داریم.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: در بحث این مشکلات ترافیکی، عوامل کلان و ساختاری همچون تعداد خودروها، مجموع رویکردها و فرهنگ حاکم بر موضوع حمل‌ونقل و سفرهای درونشهری تاثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته سعی داشته تا در جهت کاهش معضلات ترافیکی گام بردارد و به نقطه اطمینان برسیم، گفت: برهمین اساس، اصلاح هندسی معابر و ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها در هسته مرکزی و رینگ اول شهر در دستورکار قرار گرفت؛ خروجی موثر این اقدامات را در اصلاح هندسی فرامرز عباسی، جانباز و سه ‌راه خیام شاهدیم.

 

حیدری خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های تاکیدی شورای شهر به شهرداری، اصلاح و تسهیل دسترسی نقاط ورودی و خروجی شهر و محورهای اصلی شهر است تا مردم به راحتی تردد کنند؛ از جمله اقداماتی که در این جهت انجام شده و در حال انجام است، می توان به تقاطع ۴سطحی آزادگان، پل شمالی-جنوبی ابوطالب، دوربرگردان انتهای مصلی و تعریض انتهای بلوار وکیل‌آباد اشاره داشت که مدیریت شهری برای آنها سرمایه‌گذاری کرده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: البته برخی پروژه‌های ترافیکی همچون جاده حسن‌آباد و بلوار ۷۵ متری رضویه، علیرغم اینکه خارج از محدوده و حیطه ماموریتی شهرداری مشهد بوده، به منظور رفاه حال شهروندان انجام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات ترافیکی شهر نیازمند افق‌های جدیدی است، گفت: برهمین اساس، نگاه پیاده‌مداری و توسعه استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی و پاک، ارائه خدمات به شهروندان با بهره‌گیری از بستر فناوری اطلاعات و با هدف کاهش سفرهای درونشهری مورد توجه قرار گرفته است.

 

حیدری تصریح کرد: اگر بدنبال حل گره ترافیکی شهر هستیم، باید فرهنگ پیاده‌مداری و استفاده از حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم، چراکه با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها و تقاضای سفر، توسعه زیرساخت‌ها و معابر گره‌گشا نخواهد بود.

 

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم تعریف اقدامی مشترک و چندجانبه برای ترویج فرهنگ کاهش استفاده از وسائل نقلیه شخصی و حل مشکل ترافیکی شهر، گفت: سبک زندگی و رفتار مردم نیازمند تغییر است؛ البته درکنار این تغییر رفتار، شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز خدمات خود را باید در بستر الکترونیک ارائه دهند تا مانع از سفرهای غیرضروری شویم.

کد خبر 974739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha