زنان آینه تمام نمای ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس هستند 

شفیقه شفیعی گفت: زنان آینه تمام نمای ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس هستند و نقش در هشت سال دفاع مقدس، سرشار از ایثاری آگاهانه بود.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس برگ زرینی از حماسه آفرینی ها و سلحشوری های بهترین، دلاورترین و مصمم ترین مردان و زنانی است که در جای جای خاک میهن شان با خون خود به دفاع از حریم کشور پرداخته و لحظه ای از دفاع حریم کشور و ناموس خود غفلت نکردند.

مسئول کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس جیرفت اظهار کرد: زنان آینه تمام نمای ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس هستند و نقش در هشت سال دفاع مقدس، سرشار از ایثاری آگاهانه بود.

وی مشارکت زنان در دفاع مقدس را انکارناپذیر و حائز اهمیت قلمداد کرد و افزود: آنها برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری رزمندگان سلحشور شتافتند و با ایثار و فداکاری وصف ناپذیر، برگ های زرینی بر تاریخ رشادت های این مرز و بوم به یادگار گذاشتند.

شفیعی با بیان این مطلب که مساعدت زنان در پشت جبهه های جنگ طیف گسترده ای از فعالیت ها را در بر می گیرد، ابراز کرد: تقویت روحیه رزمندگان برای حضوری هر چه پرشورتر در جبهه ها و تشویق مداوم آنها، یکی از مهمترین و بارزترین فعالیت های زنان در ایام جنگ تحمیلی بود و حضور چشمگیر خواهران، همسران و مادران رزمندگان در هنگام بدرقه آنها دلیلی بر این مدعا است.

مسئول کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس جیرفت اضافه کرد: آنها رزمندگان را مهیای اعزام به جبهه کرده و گاه برای احیای این هدف متعالی، پا روی احساسات، آمال و آرزوهای خود برای دفاع از آرمان های اسلام و رسیدن به پیروزی می گذاشتند.

وی بیان کرد: گواه این مطلب آن که هیچ مادری حاضر نمی شود جگر گوشه اش را که با خون دل و اشک دیده پرورش داده است به سوی دشمن راهی کند اما این مادران غیور، خود زمینه ساز حضور فرزندان شان در جبهه ها بودند و گواه دیگر آن که هر زنی طالب آن است که مرد زندگی در کنار وی باشد تا هرگز احساس ترس، وحشت و دلهره بر او غلبه نکند.

شفیعی یادآور شد: در آن سال های آتش و خون زنانی بودند که حتی چند ماه یک بار نیز قادر به دیدن همسران شان نبودند و تنها دلخوشی آنها نامه هایی بود که هر از چند گاهی به دستشان می رسید.

مسئول کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس جیرفت ادامه داد: این زنان صبور و هدفمند علی رغم سختی ها لب به شِکوه نگشوده و مشتاقانه به استقبال این سختی ها می رفتند و معتقد بودند حضور همسرانشان در جبهه تکلیفی الهی و لبیک به فرمان ولی  امر مسلمین است.

وی عنوان کرد: جلوه های دیگر همراهی زنان مسلمان ایرانی را باید در تهیه و تدارک اجناس و اقلام مورد نیاز رزمندگان و سربازان دید، زنان در حمایت مادی از مال و جان خود مایه گذاشتند و صحنه های بیاد ماندنی و فراموش نشدنی فراوانی را خلق کردند که بسیار ارزشمند و سرنوشت ساز بود.

شفیعی اظهار کرد: آنها در ستادهای پشتیبانی شبانه روز فعالیت و جانفشانی کردند و اکنون با گذشت ۴۰ سال از دفاع مقدس تعداد بسیاری از زنان ایرانی همچنان با رعایت ارزش ها و حدود اسلامی در صحنه حاضرند و در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

مسئول کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس جیرفت تاکید کرد: برای الگوسازی و پرورش نسل جوان که نیاز به قهرمانان راستین دارند لازم است که در نکوداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و قدردانی از رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا بکوشیم.

وی به برنامه های کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امسال برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد ترویج تفکر و مکتب حاج قاسم سلیمانی در شهرستان جیرفت اجرا می شوند.

شفیعی ابراز کرد: به همین منظور هر یک از روزهای هفته دفاع مقدس به یک فعالیت اختصاص داده شده است به طور مثال فردا ویژه برنامه بیعت بانوان مکتب حاج قاسم سلیمانی با شهدا اجرا می شود در همین راستا عصر فردا به اتفاق ۴۰ نفر از بانوان در گلزار شهدای شهر جیرفت حضور یافته و با آرمان های شهدا تجدید میثاق و بیعت می کنیم.

مسئول کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ادامه داد: نشست هایی تحت عناوین دختران و خواهران مکتب حاج قاسم هر یک با حضور ۴۰ نفر از دختران دانش آموز و خواهران شهدا و نیز گردهمایی همسران مکتب حاج قاسم با حضور ۴۰ نفر از همسران شهدا برگزار می شود و علاوه بر این دیدار با ۴۰ نفر از مادران نمونه و ۴۰ نفر از مادران شهدا از دیگر برنامه های کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی در خاتمه عنوان کرد: همچنین همایش نقش بانوان مکتب حاج قاسم در دفاع مقدس، تجلیل از زنان ایثارگر و اعضای ستاد پشتیبانی دوران دفاع مقدس، دیدار با مدافعان سلامت و برگزاری مسابقه و پخش کلیپ با محتوای دفاع مقدس در بستر فضای مجازی نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 974953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha