درس دفاع مقدس برای ما زنده نگه داشتن مکتب قاسم سلیمانی هاست

حجت الاسلام سمیعیان با اشاره به برکات دفاع مقدس برای ما از جمله حفظ عزت و اقتدار و شرافت ملی و دینی تأکید کرد که درس دفاع مقدس برای ما زنده نگه داشتن مکتب قاسم سلیمانی هاست.

حجت الاسلام «مصطفی سمیعیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس در حقیقت نماد عزت و اقتدار مردم ما بود و برای جهانیان ثابت کرد اگر ملتی با اتکای به ایمان و توکل به خدا به میدان بیاد هیچ قدرتی توان مقابله با او را ندارد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم افزود: درس دیگر دفاع مقدس برای ما این است که نباید به هیچ بیگانه ای اعتماد کنیم درسی که امروز هم باید همه ما به ویژه مدیران سطح بالای کشور مدنظر داشته باشند به ویژه به آمریکا و اسرائیل و همه دولت هایی که امروز داعیه حقوق بشر و دموکراسی و شعارهای مردمی دارند ولی به هیچ یک از آنها ذره ای عمل نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به لزوم آمادگی همه جانبه و همیشگی در برابر هجمه های نظامی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان به عنوان یکی از دیگر از درس های دفاع مقدس خاطرنشان کرد:ما هرگز نباید دشمن مقابل خود و اهداف و فعالیت های او را کوچک شمرده یا او را ضعیف بپنداریم که در این صورت شکست ما قطعی خواهد بود.

 

حجت الاسلام سمیعیان تأکید کرد: این که برخی اعتقاد دارند ما باید همیشه آرام باشیم و نیازی به تقویت قوای نظامی و آماده نگه داشتن مردم نداریم، یک تفر غلط است و در حقیقت خاموش بودن سپاه و ارتش یکی از خواب های بیگانگان برای ما است تا بتوانند سریع به ما ضربه بزنند.

 

وی بیان داشت: دفاع مقدس برای ما عزت، اقتدار، بی اعتمادی به دشمنان و توکل و ایثار را به ارمغان آورد و این فرهنگ مقدس هر روز هم بیش از گذشته قوی تر شده و به جهان صادر می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تأکید امام و رهبری مبنی بر لزوم حفظ مکتب دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: همه ما باید تلاش کنیم تا مکتب افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی که دست پرورده امام و رهبری بودند زنده بماند چراکه مکتب امثال حاج قاسم در حقیقت ریشه در مکتب و فکر و اندیشه امام حسین(ع) و نهضت مقدس عاشورا دارد.

کد خبر 975121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha