برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دفاع مقدس در خوزستان

شجاعی گفت: برای توسعه ظرفیت گردشگری در حوزه گردشگری دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در نظر داریم که بخشی از این برنامه‌ها در حوزه توسعه زیرساخت‌های مربوط به این حوزه و جذب اعتبارات ملی و استانی در این زمینه است.

«غلام شجاعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل تعامل خوب اداره‌کل میراث فرهنگی با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، اقدامات خوبی به ویژه در یادمان‌های هویزه، فتح‌المبین و برخی پادگان‌ها انجام شد و مراکز اقامتی نیز برای گردشگران این یادمان‌ها فراهم شد که می‌توانستند برنامه‌های متنوعی داشته باشند اما به دلیل کرونا گردشگران به این مناطق سفر نکردند.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: باتوجه به پشت سر گذاشتن فصل گرم سال امیدواریم در ماه‌های پیش رو و مساعد شدن شرایط، دوباره شاهد حضور گردشگران در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۴ یادمان دفاع مقدس در خوزستان وجود دارد تصریح کرد: یادمان‌های شلمچه، فتح‌المبین، والفجر ۸، دهلاویه، هویزه، فکه و میشداغ از جمله مجموعه‌های بزرگ یادمان‌های دفاع مقدس هستند که  ظرفیت بزرگی به نام گردشگری دفاع مقدس را در خوزستان تشکیل می‌دهند.

 

شجاعی اضافه کرد: یادمان‌های دفاع مقدس ظرفیت بسیار خوبی در حوزه توسعه گردشگری هستند چراکه امروز گردشگری جنگ به عنوان یکی از شاخه‌های پرجاذبه و مهم صنعت گردشگری در جهان است و طرفداران زیاد نیز دارد.

 

وی عنوان کرد: برای توسعه ظرفیت گردشگری در حوزه گردشگری دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در نظر داریم که بخشی از این برنامه‌ها در حوزه توسعه زیرساخت‌های مربوط به این حوزه و جذب اعتبارات ملی و استانی در این زمینه است.

 

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه تلاش برای توسعه این نوع گردشگری صورت می‌گیرد یاد آور شد: برگزاری دوره‌های مجازی در این حوزه و معرفی مجازی یادمان‌ها نیز بخشی دیگر از برنامه‌های ما در حوزه گردشگری دفاع مقدس است.

 

گفتنی است، یادمان‌های استان خوزستان هرسال پذیرای کاروان‌های راهیان نور، گردشگران خارجی، کاروان‌های دانشجویی و دانش‌آموزی هستند که از زمان شیوع کرونا تاکنون گردشگران نتوانستند به این مناطق سفر کنند.

 

کد خبر 975300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha