آیین رونمایی از یادداشت شهید سلیمانی بر کتاب بچه های حاج قاسم+تصاویر

آیین رونمایی از یادداشت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی بر کتاب بچه های حاج قاسم به همراه رونمایی از مجموعه پوستر بچه های حاج قاسم در موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مراسم رونمایی از یادداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر کتاب«بچه های حاج قاسم»خاطرات آزاده سرافراز سردار حسین معروفی بعد از ظهر پنجشنبه(۳ مهر) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرماندهان نظامی، نویسنده کتاب، جمعی از هنرمندان و... به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اداره کل اوقاف و امورخیریه و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان در موزه دفاع مقدس رونمایی شد.

 

 

در این مراسم که با رونمایی از مجموعه پوستر «بچه های حاج قاسم» تهیه شده توسط مجموعه سراج و اداره کل اوقاف و امورخیریه همراه بود؛ از افسر فاضلی شهربابکی، خاطره نگار «بچه های حاج قاسم» و تولیدکنندگان مجموعه پوستر تجلیل شد.

 

 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه مسئله در کتاب بچه های حاج قاسم را قابل توجه دانست و گفت: شاید وقتی اسم زیبای کتاب انتخاب می شد برای عده ای سنگین بود که همه فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله{بچه های حاج قاسم باشند} اما این اسم زمانی زیبایی خود را نشان می دهد که این فرمانده شهادت و مکان شهادت و استقبال از او ویژه و جهانی می شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: محتوای کتاب آنقدر با ظرفیت و بالا است که می شود دهها فیلم و کار تبلیغاتی و متن و داستان هایی از آن نوشت زیرا پردازش شخصیت های عظیم دیگری غیر از فرمانده لشکر در آن است که هر کدام مورد توجه واقع می شوند و با خواندن این کتاب به شخصیت های دیگری هم ارادت پیدا می کنید.

 

 

وی افزود: نکته سوم  هدفی است که از بدو تا ختم کتاب، این آزاده سرافراز-سردار حسین معروفی(فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان)- دنبال می کند که آرام دست آدم را از نقطه ای می گیرد و به نقطه معنوی و اوج این کتاب می رساند و این هدف در راستای ترویج جهاد و شهادت است‌ لذا باید به صورت جدی از این مجموعه تجلیل شود که از آثار خوب دفاع مقدس است و هر چه از دوران دفاع مقدس فاصله می گیریم ارزش آن بیشتر می شود.

 



 

رحمان جلالی، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج هم با بیان اینکه «مجموعه پوستر بچه های حاج قاسم» پیوند بین حاکمیت و مجموعه مردمی به عنوان یکی از رسالت های ستاد ترویج مکتب حاج قاسم است؛ افزود: مجموعه مردمی سراج و دستگاه ها در کنار هم گام برداشتند.

 

 

وی هماهنگی بین مجموعه های مردمی و دستگاه ها را یکی دیگر از مأموریت های ستاد ترویج مکتب حاج قاسم عنوان و بیان کرد: ‌تولید مجموعه پوستر «فقط برای خدا» کاری از حوزه هنری استان توانست بازخورد بین المللی داشته باشد؛ مجموعه پوستر بچه های حاج قاسم هم ۱۰ خاطره از سلک مدیریتی حاج قاسم در جنگ و در واقع فرهنگسازی و گفتمان سازی در مشی مدیریتی است.

 

 

جلالی خاطرنشان کرد: آنچه در برابر تحریف خواهد ایستاد روایت و متن دقیق است و کار هنر القای غیر مستقیم است.

 

 

یادداشت شهید سلیمانی به شرح ذیل است:

 

عزیز برادرم حسین آقای گل


خاطرات ارزشمندت را خواندم و به نظرم رسید حیف است این کتاب فقط با سر تیترهایی چاپ شود. 


خواهش می کنم محورهایی را که آورده ای به خوبی با جزییات بیشتر بپرداز.


یقیناً این کتاب تکان دهنده خواهد بود.


خوب است از یکی از نویسندگان مثل سرهنگی یا دهقانی که در نوشتن کتاب های شهدای کرمان نقش داشته اند  برای تدوین استفاده کنید.


من به شما افتخار می کردم و ارادت داشتم، اما با خواندن این نوشته از داشتن چنین مردانی احساس افتخار و در خود احساس شرمندگی و حقارت می کنم.


برادرت قاسم
1392/1/6


در مسیر دمشق

 

 

 

کد خبر 975636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha