مرمت بخشی از آثار تاریخی شیروان ۲ میلیارد ریال اعتبار می طلبد

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: مرمت بخشی از آثار تاریخی این شهرستان، دو میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه هنوز اعتبارات مرمت آثار تاریخی شهرستان مشخص نشده است، اظهارداشت: بر اساس نظر کارشناسان برای مرمت آثار تاریخی مزبور، دو میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بناهای تایخی این شهرستان تخصیص یافت، عنوان کرد: اینک مرمت حمام خزینه پیرشهید واقع در بخش مرکزی شهرستان آغاز شده که روند اجرایی خوبی دارد و تا ۴۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

 

زارع خاطرنشان کرد: برای این اثر تاریخی ۲.۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده که محوطه سازی آن را دهیاری روستا قصد دارد انجام دهد.

 

 

وی با اشاره به اهمیت و حفاظت آثار تاریخی شهرستان تصریح کرد: هر سال تمام آثاری که مرمت می شود به صورت کاربری در اختیار دهیاران قرار می دهیم تا تخریب نشوند و قصد داریم در محل چهارتاقی تیموری واقع در امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، مکانی برای فروش فعالیت های فرهنگی انجام شود و کاربری فرهنگی داشته باشد.

 

 

وی ادامه داد: چنانچه کسی برای کاربری فرهنگی در این‌گونه مکان های تاریخی اقدام کند برای حفاظت از این آثار ارزشمند، از آن استقبال خواهیم کرد و اجاره، بامیزان محدودی انجام می شود.

 

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: اینک ۶ اثر تاریخی این شهرستان مربوط به دوره های مختلف از جمله غارهای دستکند «هنامه» نیاز به مرمت دارد.

 

 

زارع اظهارداشت: این آثار تاریخی شامل مرمت غارهای هنامه، قلعه تیموری، ارگ دوین، ارگ نادری، خانه هاشمی و خانه پرهیزکار در بخش مرکزی و شهر زیارت است.

 

 

به گفته وی در چهار دهه گذشته، ۶۵ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کد خبر 975925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha