افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در البرز/ محدودیت های یک هفته ای وضع می شود

شهبازی با اشاره به افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در سطح استان البرز گفت: محدودیت های یک هفته ای با هدف مقابله با این بیماری ویروسی وضع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « عزیزالله شهبازی» طی نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که عصر شنبه 5 مهر در سالن شهداء دولت با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی برگزار شد گفت: ستاد استانی البرز با توجه به افزایش شمار قربانیان کرونا در سطح استان محدودیت هایی با هدف رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش آسیب های ناشی از کرونا به مدت یک هفته وضع می کند.

 

استاندار البرز افزود: ضروری است در جریان این تدابیر، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نیز به صورت حضوری در بیمارستان ها حضور پیدا کنند.

 

به گفته شهبازی در جریان تدابیر معین شده مقابله با کرونا، مردم نیز در کنار مسئولان موظف به رعایت اصول بهداشتی و اجرایی در خصوص رعایت محدودیت ها هستند.

 

وی توضیح داد: اجرای طرح واکسن آنفولانزا ویژه گروه های پرخطر از جمله مواردی است که اجرا می شود و این امر با توجه به تردد در محورهای مواصلاتی سطح استان است که بنابر آمار اداره کل راهداری این میزان در روز جمعه ای که گذشت یک میلیون و 420 خودرو بود.

 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در استان البرز همچنان قرمز است و در این رابطه باید تمام تدابیر موثر برای مقابله را اتخاذ کرد.

 

استاندار البرز مطرح کرد: استان البرز متناسب با برخورداری از بزرگترین مرکز تولید کننده ماسک در استان توان تولید روزانه بیش از 2 میلیون 500 هزار ماسک را دارد و در این جریان نیز همراهی و هماهنگی دستگاه های مرتبط استان اعم از نظامی، قانونگذاری، انتظامی و ... اهمیت دارد.

 

تخصیص ۳۰۰ بیلبورد تبلیغاتی در سطح البرز برای اطلاع رسانی نسبت به بیماری کووید ۱۹

 

شهبازی در بخش دیگر سخنان خود با تشریح محدودیت های معین شده در بحث فاصله گذاری اجتماعی مطرح کرد: ۳۰۰ بیلبورد تبلیغاتی در سطح البرز برای اطلاع رسانی نسبت به بیماری کووید ۱۹ اختصاص پیدا می کند که این امر با هدف آگاه سازی عمومی است.

 

وی ادامه داد: در جریان اتخاذ محدودیت ها، تمای مراکز تحصیلی اعم از دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مصلی های نماز جمعه، کتابخانه ها، آرایشگاه ها، استخرهای سرپوشیده، زبانسراها و ... در طول این یک هفته تعطیل هستند. 

 

استاندار البرز با اعلام خبر کاهش فعالیت کارمندان به یک سوم و یا کاهش ساعت کاری مطرح کرد: پیشنهاد می شود که یک سوم کارکنان اداری سر کار حاضر شوند. 

 

 

کد خبر 976432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha