مدیریت بحران خراسان جنوبی نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا و یخبندان شبانه در خراسان جنوبی به ۹ شهرستان استان نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد.

«سید ابوالحسن میرجلیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  شبستان در بیرجند با اشاره به اخطاریه سطح نارنجی هواشناسی خراسان جنوبی، اظهار کرد: دمای هوا از امروز (7 مهرماه) تا روز جمعه (11 مهرماه) بین ۸ تا ۱۲ درجه‌ کاهش می یابد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به سرد شدن هوا و وقوع یخبندان شبانه، گفت: هشدار مدیریت بحران به فرمانداران شهرستان های بیرجند، سربیشه، خوسف، نهبندان، قاین، زیرکوه، سرایان، درمیان و فردوس اعلام شده است.

 

میرجلیلی تصریح کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی دمای هوای استان خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان های های بیرجند، سربیشه، نهبندان، خوسف، قاین، زیرکوه، سرایان، درمیان و فردوس طی روزهای سه شنبه تا صبح پنج شنبه کاهش یافته و در نقاط کوهپایه ای به صفر و زیر صفر خواهد رسید.

 

طبق اعلامیه هواشناسی خراسان جنوبی با وقوع سرما و یخبندان شبانه احتمال خسارت در محصولات کشاورزی، محصولات زراعی همانند محصولات علوفه‌ای، پنبه، چغندر قند و حبوبات و  محصولات باغی از قبیل زرشک و گیاهان دارویی وجود دارد.

 

طبق اعلامیه هواشناسی جمع آوری محصولات برداشت شده و انتقال آن به مکان های سر پوشیده،تهیه سوخت مورد نیاز و کنترل سیستمهای گرمایشی برای سالن های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها،اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی زودرس پاییزه در مزارع و باغات،آبیاری باغات و مزارع در محدوده دوره سرما، آتش زدن لاستیک و روشن کردن بخاریهای باغی در حاشیه باغات و مزارع،برنامه ریزی تسریع در عملیات برداشت محصولات زراعی و باغی تا حد امکان، تخلیه آب سامانه های آبیاری تحت فشار و سم پاش ها جهت جلوگیری از یخ زدگی،ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر  از جمله توصیه های ایمنی است که باید رعایت شود.

کد خبر 976555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha