رونمایی از سردیس شهدای مقاومت در شیراز

در مراسم رونمایی از سردیس شهدای مقاومت در در خیابان «۹ دی» با حضور جمعی از مسئولان بر حفظ ارزش و جایگاه شهدا و اقدامات انجام شده در حوزه ایثار و شهادت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (یکشنبه 6 مهر) در مراسم رونمایی از سردیس شهدای مقاومت گفت: هدف اصلی از ساخت تندیس ها، یادآوری ارزش و جایگاه شهدا برای نسل های آینده است.

شهردار شیراز افزود: حضور این شهدا در دفاع از کشور و حرم، موجب شده است تا امروز امنیت کامل داشته باشیم و سردیس سه شهید در خیابان «9 دی» به عنوان یکی از اصلی ترین خیابان های شیراز، اقدام فرهنگی در این حوزه است و در فرصت های بعدی، کارهای فاضل تری در شهر شیراز نیز نصب خواهند شد.

 

«جمشید آراسته»، نیز در این مراسم رونماییاعلام کرد: 20 میلیارد ریال در حوزه تابلوی تجمعی شهدا و بنرها و چاپ و طراحی آن در شیراز در سال های اخیر هزینه شده است.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: حدود 10 میلیارد ریال در حوزه زیبا سازی، گالری دفاع مقدس و نور پردازی ساختمان مرکزی شهرداری شیراز و دیوار نگاره «طریق القدس» سردار «شهید سلیمانی» هزینه شد.

وی اضافه کرد: حدود یک میلیارد ریال به نوسازی تابلوی «ولایت» و چاپ مستقیم روی فلز، 700 میلیون ریال به بزرگترین سازه چاپی شهدا در کشور در مجموعه ورودی «رهپویان وصال» شیراز، پنج میلیارد ریال به المان، احجام و دیوار نگاره های مناسبتی و عاشورایی در سطح شهر شیراز اختصاص داده شده است.

آراسته اعلام کرد: پنج میلیارد ریال به دیوار نگاری نهادهای خدمات رسان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نهادهای نظامی و امنیتی تعلق گرفت.

وی عنوان کرد: امروز با تاکید شورا و شهرداری شیراز و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب اسلامی فارس و شهرداری منطقه تاریخی و معاونت حمل و نقل و ترافیک و سیما و منظر، سردیس شهدای مقاومت پیشکش مردم شهید پرور شیراز می شود.

 

«سعید کوشکی جهرمی»، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز های دفاع مقدس فارس نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از شورا و شهرداری شیراز و سازمان زیبا و منظر شهرداری شیراز برای رونمایی از سه سردیس شهیدان مدافع وطن و حرم تشکر و برای تداوم راه پر نور شهدا ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 976672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha