انتخاب «عبدالفتاح طاروطی» به عنوان رئیس هیئت عالی حفظ قرآن در جهان اسلام

شورای بین المللی جهان اسلام «عبدالفتاح طاروطی» قاری برجسته مصری را به عنوان رئیس هیئت عالی حفظ قرآن در جهان اسلام انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، شورای بین المللی جهان اسلام که مقر آن در عربستان است، به ریاست دکتر «موسی اباظه»  در حکمی شیخ «عبدالفتاح طاروطی» قاری برجسته مصری را به عنوان رئیس هیئت عالی حفظ قرآن کریم در جهان اسلام منصوب کرد.

 

شیخ طاروطی به الیوم السابع گفت: این تصمیم به دلیل تلاش های وی از طریق موسسه طاروطی برای حمایت از استعدادهای قرآنی و احیای زندگی قرآنی در داخل و خارج از مصر و استقبال از استعدادهای قرآنی از سراسر جهان از جمله بنگلادش، هند، افغانستان و اردن اتخاذ شده است.

 

طاروطی افزود: این شورا از نزدیک تلاش های قرآنی این موسسه را برای کمک به ایده های قرآنی و گسترش آن در میان کشورهای جهان اسلام دنبال می کند تا همه مردم از سراسر جهان بتوانند از آنها بهره مند شوند.

 

شیخ طاروطی در سال 1955 میلادی در روستای طاروط یکی از روستاهای ریف مصر وابسته به مرکز الزقازیق در استان الشرقیه به دنیا آمد. هنگامی که سه سالگی را به پایان رساند، پدرش وی را به مکتب‌خانه این روستا برای حفظ قرآن فرستاد. شیخ «عبدالمقصود السید النجار» وی را کشف کرد. در هشت سالگی قرآن کریم را به طور کامل حفظ کرد. شیخ النجار نقش مهمی در زندگی وی داشته است.

 

شهرت جهانی وی در سفر قرآنی سال 1996 میلادی به دعوت مرکز اسلامی اوکلند در آمریکا آغاز شد. او در سال 2000 میلادی به اسپانیا سفر کرد. طاروطی از دانشگاه اسلامی پاکستان دکترای افتخاری را به دلیل خدمت به قرآن کریم کسب کرده است.

 

وی دومین قاری قرآن کریم پس «عبدالباسط عبدالصمد» است که این دکترا را به دست آورده است.

کد خبر 976737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha