​ایجاد ۲۳۰۰ شغل پایدار با اجرای طرح حمایت از مشاغل خانگی در گلستان

​موسوی گفت: با اجرای طرح حمایت از مشاغل خانگی در گلستان دو هزار و ۳۰۰ شغل پایدار ایجاد می شود.

«سید عزیز موسوی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به شکل گیری دبیرخانه طرح حمایت از مشاغل خانگی در استان گلستان اظهار کرد: به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاد ‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار  است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد:  این طرح در سه فاز اجرا می شود و نکته اصلی در اجرای این طرح نگاه علمی است که جهاد دانشگاهی در این طرح دارد.

 

موسوی با بیان اینکه با اجرای این طرح دو هزار و 300 شغل پایدار در استان گلستان ایجاد می شود، متذکر شد: برای اجرای این طرح حدود 10 هزار پرسش نامه آماده شده است و از طریق  پرسشگرها این فرم ها توزیع می شود و بانک اطلاعاتی خوبی نیز از این طریق حاصل می شود که می توانیم در اجرای طرح های بعدی از آن استفاده کنیم.

 

وی بابیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مختلف می توانند در این طرح مشارکت کنند، تاکید کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید در نظر گرفته شده است.

 

 سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان  تاکید کرد: این طرح در قالب کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ ها و حمایت از کسب ‌وکارهای خرد، کوچک و خانگی در کشور با نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی به‌ عنوان یک نهاد توسعه‌ ای در حال اجراست.

 

موسوی با اشاره به اینکه علاقمندان برای ثبت نام در این طرح تا هفت مهر فرصت دارند، یادآور شد: علاقمندان و پیشران ها می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir در این طرح اقدام به ثبت نام کنند.

کد خبر 976756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha