تلاش برای رونق گردشگری شیراز با بازآفرینی فضاهای شهری

دهقانی گفت: در سه سال اخیر در ساماندهی و بازآفرینی فضاهای شهری برای رونق گردشگری شهر شیراز، اقدامات مطلوبی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سولماز دهقانی»، امروز (یکشنبه 6 مهر) در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورا اسلامی شهر شیراز با اشاره به تقویت فضاهای گردشگری شیراز در سه سال اخیر گفت: در این مدت بر ساماندهی و بازآفرینی فضاهای شهری برای رونق گردشگری شهر شیراز اقدامات مطلوبی به انجام رسیده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این اقدامات در بافت تاریخی، محدوده باغات قصردشت و مناطق 11 گانه شهرداری شیراز انجام شده است كه به باز آفرینی خیابان های حافظ، مشكین فام، راد فر، رمضانی، اطراف آرامگاه سعدی و ... از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: 30 هكتار از اراضی «انجیره» نیز برای ایجاد شهربازی شیراز در صحن شورا به تصویب رسیده است و برای ایجاد تله كابین، پارک آبی و ... نیز شهردار شیراز رایزنی هایی انجام داده است.

دهقانی با تبریک روز جهانی گردشگری گفت: در افق چشم انداز 1404 جذب 20 میلیون نفر گردشگر و 25 میلیارد دلار درآمد از صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است و امروز که با بحران کرونا مواجه هستیم برای بقا و چرخیدن چرخ گردشگری به حمایت جدی تمامی اركان نظام نیاز است.

وی ادامه داد: بحران كرونا تا مرداد 99 حدود 12 هزار میلیارد تومان به گردشگری كشور خسارت زده است که لزوم این تسریع مساعدت را بیشتر می کند.

دهقانی تاکید کرد: امیدواریم که با تعامل شهرداری، سایر نهادهای دولتی، بخش خصوصی و شهروندان، گردشگری شیراز را مانند سایر حوزه های انسان محور توسعه دهیم.

کد خبر 976840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha