نقش پیش بینی های جوی در توسعه پایدار جوامع

به گفته میرزایی، اطلاعات و پیش بینی های جوی اهمیت بسزایی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بازدید از اداره کل هواشناسی استان زنجان اظهار کرد: اطلاعات و پیش بینی های جوی اهمیت بسزایی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار دارد و مهمترین بخش از خدمات هواشناسی در توسعه زیر ساخت های استان است. 

 


به گفته رامین میرزایی، داده ، اطلاعات و پیش بینی های جوی و اقلیمی پایه بسیاری از فعالیت های عمرانی ، کشاورزی و بطورکلی پروژه های زیربنایی استان است.

 


وی در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مدیریت و کارکنان هواشناسی استان، از آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی درجهت رفع کمبودها و مشکلات این اداره کل در حد توان و مقدورات خبر داد و  خواستار تلاش  اداره کل هواشناسی استان در جذب اعتبارات ملی برای ارتقاء زیرساخت های هواشناسی در استان شد. سرپرست هواشناسی استان زنجان نیز گزارش مبسوطی از مجموعه فعالیت های این اداره کل را ارائه و به مشکلات و موانع موجود از جمله کمبود اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی اشاره نمود.

 


رحمان نیا همچنین افزود : مهمترین رسالت سازمان هواشناسی و به تبع آن اداره کل هواشناسی استان ، حفاظت از جان و مال مردم می باشد و در راستای کاهش خسارات جانی و مالی که منشاء آب و هوایی دارند ، تقویت زیرساخت های این اداره کل در بخش های پایش و پیش بینی شرایط جوی نقش مهم و به سزایی داشته و با توجه به اهمیت موضوع مساعدت و توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در افزایش اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی را خواستار شد. 

 


توسعه و بکارگیری فن آوریهای روز هواشناسی در استان  مانند رادارهواشناسی،  گیرنده تصاویر ماهواره های هواشناسی با قدرت تفکیک بالا ، توسعه شبکه پایش و ارتقاء سامانه مانیتورینگ مرکز پیش بینی استان از جمله مواردی بود که در این بازید به عنوان اولویت های اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان شد.

کد خبر 976918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha