از متقاعد کردن پوتین برای حضور در سوریه تا اقامه نماز در کرملین

دستیار نظامی فرمانده کل قوا در ویژه برنامه «روایت حبیب» ناگفته هایی از زندگی و فعالیت های سردار قاسم سلیمانی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «روایت حبیب» ویژه برنامه شبکه سه سیما در هفته دفاع مقدس است که به طور ویژه به خاطرات و ناگفته های زندگی «سردار حاج قاسم سلیمانی» می پردازد. این برنامه که از اول مهر آغاز شده و با اجرای «نادر طالب زاده» روی آنتن می رود، شب گذشته ششم مهرماه میزبان «سردار رحیم صفوی» بود تا از حاج قاسم بگوید.

 

دستیار نظامی فرمانده کل قوا در این برنامه خاطره ای جالب از دیدار سردار سلیمانی با پوتین و اقامه نماز ظهر در کاخ کرملین مطرح کرد که در زیر می آید:

 

سردار سلیمانی بارها با پوتین، مسئولان اطلاعاتی و فرماندهان نظامی روسیه دیدار کرده بود. یکی از جلسات او با پوتین که احتمالا نخستین دیدار هم بوده حدود دو ساعت و بیست دقیقه به طول انجامید. حاج قاسم در آن نشست به پوتین گفته بود شما پس از از دست دادن عراق، اگر سوریه را هم از دست دهید، جبهه شرقی و مدیترانه ای خود را در برابر آمریکا از کف خواهید داد، به این معنا که آمریکایی ها قصد دارند با سقوط بشار اسد، از عراق تا سوریه و لبنان و مدیترانه را در کنترل خود درآورند. سردار سلیمانی در جلسه طولانی با پوتین کوشیده بود او را متقاعد کند به خاطر حفظ منافع و امنیت روسیه، ضروری است وارد میدان سوریه شود.

 

مسئولان روسی گفته بودند یاد ندارند جلسات پوتین تا این اندازه طولانی شود. اما رخداد جالب آن جلسه این که سردار سلیمانی پیش از دیدار با پوتین نماز ظهر را در کاخ کرملین اقامه کرده بود. ایشان هنگام ظهر در کاخ کرملین اذان و اقامه گفته بود و به نماز ایستاده بود. گویا سردار پس از آن دیدار گفته بود، روزگاری در این کاخ علیه ایران توطئه می کردند و حالا من در این جا اذان گفته ام.

 

گفتنی است «روایت حبیب» هر شب ساعت ۱۵: ۲۲ روی آنتن شبکه سه سیما می رود. 

 

کد خبر 977084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha