مجتمع پروژه آبزی‌پروری و شیلات بندرماهشهر    احداث می‌شود

ابوعلی گفت: در فاز نخست طرح پروژه آبزی‌پروری و شیلات بندرماهشهر در ۲ هزار هکتار اجرا می‌شود اما سایر زمینه‌های زیر بنایی، خدماتی و زیرساخت‌های اساسی کل مجموعه را برای سرمایه‌گذاری در فاز بعدی در ۲۳ هزار هکتاری فراهم می‌سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «فتح‌الله ابوعلی» امروز (دوشنبه ۷ مهر) در جلسه بررسی روند ساخت پروژه آبزی‌پروری و شیلات بندرماهشهر اظهار کرد: سواحل دریایی ما یک ظرفیت بسیار بزرگ و بالقوه در بخش اقتصادی و اشتغالزایی بوده که متاسفانه آن‌گونه که انتظار می‌رفت به نحو مطلوبی از آن استفاده نشده و این امر موجب شده یکی از اولویت‌ها و محورهای ما در بخش توسعه شیلات استان توسعه شیلات در سواحل دریایی ما باشد.

 

مدیرکل شیلات استان خوزستان افزود: این طرح یک مجتمع بزرگ شیلاتی خواهد بود که تمام زنجیره ارزشی آن اعم از زنجیره تولید، تأمين، بازار و فروش آن لحاظ شده و صنایع جانبی، تأمین خوراک، تهیه لارو و پورست لارو میگویی آن پیش‌بینی شده است و امیدواریم سرمایه‌گذاران فعال و قوی را در این طرح آورده و از این بخش استقبال خوبی شود.

 

وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح ۲ هزار هکتار آن اجرا می‌شود اما ما سایر زمینه‌های زیر بنایی، خدماتی و زیرساخت‌های اساسی کل مجموعه مجتمع ۲۳ هزار هکتاری را فراهم می‌سازیم تا سرمایه‌گذاران در اجرای فازهای بعدی هیچ‌گونه دغدغه‌‌ای نداشته باشند.

 

ابوعلی با اشاره به ویژگی‌های فاز اول این طرح تصریح کرد: در این فاز بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم و چندین برابر آن اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌شود، ضمن آنکه مزارع شیلاتی آن در این ۲ هزار هکتار فاز نخست به ۱۰۰ واحد ۲۰ هکتاری تقسیم شده که هر کدام می‌تواند به یک تعاونی هفت نفره واگذار شود و در این تعاونی‌ها هم خود اعضا می‌توانند مشغول به‌کار شوند و هم نیروی کارگر استخدام کند.

 

وی ادامه داد: با درایت فرماندار و مدیران محلی این افراد شناسایی و سازماندهی شده و تشکل‌های صنفی یا تعاونی آنها ایجاد و جهت آموزش‌های تخصصی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شوند.

 

مدیرکل شیلات استان خوزستان عنوان کرد: برنامه زمانبندی ساخت این مجتمع با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۲ الی سه سال بوده که امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر بخش‌ها این مدت زمان را به کمتر از ۲ سال کاهش داده که با اتمام آن و عملیاتی شدن تولید در این فاز ما بیش از پنج هزار تن در سال تولید میگو خواهیم داشت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با صادراتی که فقط در این بخش انجام می‌شود می‌توانیم سالانه بیش از ۲۵ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم.

 

ابوعلی یاد آور شد: مطمئناً با اجرای فاز اول، سرمایه‌گذاران جهت حضور در فازهای بعدی استقبال بیشتری می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم به‌همراه داشته باشد ضمن آنکه بر ارزآوری و رشد اقتصادی بیشتر این مجتمع عظیم شیلاتی می‌افزاید.

 

کد خبر 977091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha