زیارت اربعین در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان قرائت می شود

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان گیلان که امروز( دوشنبه،7 مهر) در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری ماه محرم، گفت: برگزاری عزاداری ها با رعایت موازین بهداشتی و با نظم بی نظیر بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی در مراسم ها و هیئت‌های عزاداری است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در ایام محرم بیشترین افرادی که پروتکل‌ها را رعایت کردند قشر دینی و عزادار امام حسین(علیه السلام) بودند.

 

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه مراسم عزاداری حسینی، گفت: با رعایت توصیه های بهداشتی و مدیریت صحیح جلسات عزاداری حسینی، تیر دشمن به سنگ خورده و به اهدافشان نرسیدند.

 

علیزاده در ادامه به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین صرفاً یک سفر نیست بلکه منشا تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.

 

وی تاکید کرد: مقدمه تمدن اسلامی از اربعین است و هرچه قدر اربعین حسینی تبلیغ شود، ظهور امام زمان(عجل الله تعال) نزدیک تر می شود.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: مکتب و اندیشه امام حسین(علیه السلام) جهانی شده و جهانی شدن این مکتب، زمینه ساز ظهور امام زمان ( عجل الله) است.

 

وی با اعلام اینکه بقاع متبرکه آمادگی برگزاری زیارت اربعین را دارند، گفت: زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در 415 بقعه متبرکه گیلان قرائت می‌شود.

 

علیزاده اظهار کرد: بقاع متبرکه پیش از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین ضدعفونی می شوند.

 

گفتنی است، در این نشست نمایندگان ادارات و نهادهای فرهنگی گیلان از جمله حجت الاسلام حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان، حجت الاسلام فروتن، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان و .. نیز حضور داشتند.

کد خبر 977176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha