چهارمحال و بختیاری وارد موج سوم شیوع کرونا شد

شیرانی از رشد فزاینده شیوع ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این استان در حالی وارد موج سوم شیوع کرونا شده است که در اوج این بیماری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجید شیرانی» امروز (دوشنبه ۷ مهر) در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حالی که در هفته‌های گذشته بسیاری از استان‌های کشور وارد موج سوم شده بودند اما این استان همزمان در اوج موج دوم شیوع کرونا قرار داشت و در روزهای اخیر بلافاصله از موج دوم با همان شدت وارد موج سوم شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در عین حال با افزایش شیوع ابتلا به ویروس کرونا در استان طی روزهای اخیر، این استان در وضعیت قرمز شیوع قرار گرفته است.

 

شیرانی بابیان اینکه تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 343 بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 118 بیمار بستری قطعی نیز در بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بستری هستند که 36 نفر از آنها در شرایط وخیمی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: با احتساب این سه مورد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به 259 نفر رسید.

 

شیرانی، چرخش خانوادگی ویروس کرونا را مهمترین عامل افزایش شیوع این بیماری در استان اعلام کرد و افزود: دورهمی‌های خانوادگی خطرناک‌ترین رفتار در خصوص افزایش ابتلا به ویروس کرونا است و از هم استانی تقاضا می‌شود دست‌کم به مدت چهار هفته از برگزاری این دورهمی‌ها خودداری کنند.

 

شیرانی مهار رشد فزاینده شیوع کرونا در استان را نیازمند اعمال برخی محدودیت‌های اجتماعی دانست و گفت: در روزهای آینده با تصمیم ستاد کرونا نسبت به این محدودیت‌ها تصمیم‌گیری و اطلاع‌ رسانی می‌شود.

 

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله 2 متری از یکدیگر، خاطرنشان کرد: به هر اندازه پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود به همان میزان شیوع کرونا کاهش می‌یابد.

 

کد خبر 977214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha